Mercedes-Benz va transformă China, cea mai mare piață auto din lume, în centrul următoarei sale campanii de vehicule electrice (EV), începând din 2025, a declarat CEO-ul său, Ola Kaellenius, pentru revista germană Automobilwoche.
„Pentru a face acest lucru, trebuie să stăpânim propulsia electrică la fel de perfect ca digitalizarea. La asta se așteaptă clienții noștri”, a spus Ola Kaellenius.
Din 2025, toate noile platforme de vehicule ale Mercedes-Benz vor produce vehicule electrice doar conform unei strategii pe care producătorul german de automobile de lux a prezentat-o în 2021.
Un director senior a declarat pentru Automobilwoche că modelele pe care compania intenționează să le lanseze în China pe baza viitoarei platforme MB.EA sunt în curs de revizuire pentru a se asigura că răspund mai bine nevoilor clienților locali, evidențiind spațiul și conținutul digital.
China rămâne cea mai relevantă piață pentru producătorii auto din Germania, dar mărcile locale dețin controlul cu o cotă de 81% din piața chineză de vehicule electrice în 2022, a descoperit Counterpoint Research.
China deține, de asemenea, un rol semnificativ în Mercedes-Benz, ai cărui doi principali acționari sunt Beijing Automotive Group Co Ltd și președintele Geely, Li Shufu.
În același timp, însă, Berlinul încearcă să-și reducă expunerea față de economia Chinei, ca parte a eforturilor de a limita riscurile la care e expusă economia germană, care s-au intensificat după ce invazia Rusiei a Ucrainei a expus dependența Germaniei la un singur furnizor dominant de gaze.