Parlamentul European a votat privind standardele Euro 7 pentru poluanți, iar votul reflectă mai bine preocupările industriei în comparație cu propunerea Comisiei Europene, dar sunt încă necesare îmbunătățiri suplimentare, spune Asociația Producătorilor de Automobile Europeni (ACEA).
„De mult pledăm pentru obiective Euro 7 și condiții de testare care să nu facă vehiculele inaccesibile și să nu pună în pericol competitivitatea industriei – pentru un beneficiu mic sau deloc pentru mediu”, a declarat directorul general ACEA, Sigrid de Vries.
Potrivit acesteia, votul Comitetului de Mediu (ENVI) reprezintă o îmbunătățire față de propunerea Comisiei, dar încă nu se află în aspecte cheie. De Vries a mai afirmat că „nu ar trebui să subestimăm progresele uriașe realizate de producătorii europeni de vehicule în reducerea emisiilor poluante din transportul rutier în ultimii ani. Este pur și simplu incorect să descriem vehiculele Euro 6/VI drept „foarte poluante”, așa cum fac unele părți interesate. Reglementările Euro 6/VI au îndeplinit și continuă să facă acest lucru.”
Și trebuie spus că între primul standard Euro și prima versiune Euro 6, emisiile au fost reduse cu peste 90%.
Euro 7 va oferi beneficii suplimentare marginale, dar s-ar obține îmbunătățiri mult mai mari ale calității aerului prin înlocuirea vehiculelor mai vechi pe drumurile UE cu modele Euro 6/VI extrem de eficiente, în paralel cu tranziția la electrificare.
Înaintea votului Parlamentului în plen de luna viitoare, ACEA le solicită deputaților europeni să voteze pentru un regulament Euro 7 sensibil și proporțional cu cerințele pieței auto, care riscă să sucombe dacă vor fi impuse măsuri prea severe.