Campania de Black Friday 2021 va reprezenta, pentru mulți dintre români, șansa de a căuta și a găsi soluții optime pentru încălzirea și amenajarea locuinței, în contextul scumpirilor masive la energie și gaze, estimează retailerul de bricolaj Mathaus. De la becuri LED, boilere, centrale la sisteme de izolație termică, focusul va fi, în acest an, pe reamenajarea locuinței, pe soluțiile eficiente de izolare termică și consum energetic.
Black Friday pentru soluții de încălzire
Creșterea puternică a facturilor la energie, gaze, în general la întreținerea locuinței, influențează, în mare parte, perspectivele românilor în privința achizițiilor de Black Friday.
Dacă în anii precedenți în prim-plan se aflau electronicele și electrocasnicele, produsele de fashion, auto și beauty, în această perioadă tot mai mulți clienți se interesează, în mediul online dar și în magazinele fizice, de soluțiile de eficientizare a consumului de energie și gaze, de reamenajare a locuinței în așa fel încât să își reducă facturile la utilități.
Potrivit estimărilor Mathaus, unul dintre principalele trenduri de achiziție din zona Black Friday îl va reprezenta zona eficientizării pierderilor de căldură sau îmbunătățirii condițiilor din locuințe cu materiale care asigura o mai bună performanță termică, incluzând în această categorie, printre altele, produsele pentru încălzire eficientă și rapidă (boilere, centrale, sobe etc.), materialele de construcții – cu focus pe termoizolațiile interioare și exterioare, ferestre si usi cu un grad izolator ridicat, instalații electrice si sanitare la o calitate mult mai bună.
,,Mulți români și-au făcut deja calculele cam cât consumă curent, gaze, cât le va veni factura la întreținere – dacă sunt în sistem centralizat, și acum caută soluții. De la ferestre mai bune și termosisteme pentru izolat pereții, din vată minerală sau polistiren, la boilere și chiar și becuri cu LED care consumă mai puțin, cererea pe aceste segmente a crescut și estimăm că va atinge punctul maxim în timpul Black Friday 2021’’, afirmă Cristian Matei, directorul de retail.
Casă eficientă energetic
Vestea bună este că oferta pe acestă zonă de ,,casă eficientă energetic’’, de achiziție inteligentă, este mai bogată ca în anii trecuți. Sunt sute de tipuri de produse de ultimă generație sau materiale de construcții cu un randament tot mai bun care își fac loc în depozitele magazinelor de bricolaje sau direct în paginile online.
,,Nu mai e ceva ieșit din comun, de exemplu, să ai o centrală termică performantă sau un boiler eficient, să folosești senzori ambientali pentru a eficientiza consumul de căldură asociați cu ferestre de calitate, să îți creezi scenarii de consum în zona de energie electrică.
“Pe segmentul nostru, al materialelor de construcții și amenajări, observăm o dorință tot mai mare din partea clienților de a cumpăra materiale care asigură o construcție eficientă din punct de vedere energetic.
Soluțiile sunt multiple, la prețuri foarte variate, fie că vorbim despre cărămidă, BCA sau materiale pentru hidroizolații. Ideea e să te informezi temeinic despre ce ai nevoie, să întrebi un specialist și să urmărești tutorialele, pentru a face o achiziție inteligentă. Este un trend pe care îl vedem tot mai puternic în piață, pe care îl susținem și ni-l dorim să devină tot mai pregnant’’, a mai spus Matei.
Dincolo de oferta de produse din zona de eficiență energetică, experții de la Mathaus remarcă interesul clienților pentru calitate în fața prețului și mai ales pentru serviciile oferite în cazul achizițiilor online.
“Black Friday înseamnă în primul rând prețuri mici. Însă nu doar atât. Vedem tot mai mulți clienți care se uită în mai întâi la facilitățile produselor, la calitățile acestora și caută cel mai bun match – preț & calitate. A trecut vremea când cumpărăturile, mai ales cele ce țin de amenajarea sau construcția casei, se făceau în funcție de prețul mai mic.
Acest trend s-a conturat încă din anul trecut când, pe fondul restricților din pandemie, românii au stat mai mult în casă și au realizat că trebuie să facă schimbări în locuință sau în curte, dacă stau la casă.
,,Pandemia ne-a influențat comportamentul de consum, iar casa – care altădată reprezenta pentru mulți doar locul în care vin de la serviciu pentru odihnă, a ajuns să reprezinte un obiectiv important de investiții. Așa am trecut de la focusul pe electronice la explozia achizițiilor de materiale de reamenajare a locuinței (var lavabil și alte soluții de vopsit pereții, materiale ornamentale, instalații electrice, produse sanitare, uși, parchet, ferestre, oglinzi, rafturi și până la boilere, centrale termice și electrice mai eficiente din punct de vedere al randamentului și mai ales a consumului de energie’’, afirmă experții.
Pandemia schimbă regulile
Focusul românilor pentru schimbările din casă și grădină vine pe fondul creșterii puterii de cumpărare și, mai ales, a sofisticării obiceiurilor de consum.
Dacă în trecut, românii făceau așa-numita ,,curățenie generală’’ odată la 10 ani, în prezent acest lucru se întâmplă la 5-6 ani.
Dezvoltarea semnificativă a sectorului de bricolaj, a soluțiilor de transport sau creditare aflate la dispoziția clienților, a făcut ca văruitul, schimbarea mobilei și a aparatelor electrocasnice să ajungă rapid la nivelul ciclurilor de consum din Europa occidentală.
,,Ieftinirea semnificativă a soluțiilor de amenajare, de exemplu în cazul obiectele sanitare, a făcut ca vânzările pe aceste segmente să crească semnificativ, iar publicitatea asociată să influențeze tot mai mult această dorință a oamenilor de a avea tot timpul aces la soluții mai bune, mai eficiente’’, arată analiza.
Potrivit experților, odată cu pandemia, ideea de ,,curățenie generală’’ a prins și un mai mare avânt.
Varul lavabil antibacterian s-a aflat în topul vânzărilor din ultimul an și, cel mai probabil, va continua acest trend și în viitor, alături de produse precum soluțiile de zugrăvit rezistente la umezeală, antimucegai etc.