2.4 C
București
marți, 12 noiembrie 2024
AcasăEconomieAutoDacia crește, dar rămâne cu ochii pe importurile europene din China

Dacia crește, dar rămâne cu ochii pe importurile europene din China

Dacia se pregătește pentru o scădere a cererii, precum și pentru o amenințare din partea importurilor din China, potrivit șefului de vânzări și marketing al companiei, Xavier Martinet.

Vânzările de la sfârșitul lunii iunie au fost de 345.432 de unități, a spus Martinet, cu câștiguri puternice pentru crossover-ul compact Jogger (în creștere cu 130% de la lansarea sa în primăvara lui 2022), minimașina electrică Spring construită în China (în creștere cu 38%), SUV-ul Duster (în creștere cu 13%) și hatchback-ul Sandero (în creștere cu 24%).

În Europa, vânzările au crescut cu 30% pe o piață care a crescut cu 18%,conform Dacia. Brandul a câștigat 0,4 puncte procentuale din cota de piață până la 4,5 la sută.

Dacia și-a schimbat logo-ul anul trecut și pune accent pe aventura în aer liber, mai ales cu Jogger, dar și cu Sandero sau Duster, ba mai mult, intenționează să participe la raliul Dakar în 2025 și caută să-și crească prețul mediu de vânzare cu modele mai scumpe, cum ar fi hibridul Jogger și echipamente superioare, inclusiv noul nivel Extreme.

Martinet a anunțat că prețul mediu de vânzare Dacia în Europa a fost de aproximativ 17.500 de euro și a remarcat că 70% dintre cumpărători au optat pentru cele mai înalte niveluri de echipare.

„Credem că putem ieși mai puternici din această criză economică decât alte mărci”, a declarat Xavier Martinet, director de vânzări și marketing la Dacia.

De asemenea, CEO-ul Grupului Renault, Luca de Meo, și-a stabilit un obiectiv de 15% marjă operațională pentru Dacia, în creștere față de aproximativ 10% în prezent, până în 2030.

Dacia se concentrează aproape exclusiv pe vânzările cu amănuntul către clienți privați, mai degrabă decât pe cumpărători de afaceri sau pe închirieri. În prima jumătate a anului, a devenit al doilea cel mai bine vândut brand de retail din Europa, după VW, cu o cotă de 8,4%, cea mai înaltă poziție de până acum. Cu alte cuvinte, momentan, Dacia are de câștigat de pe murma schimbărilor de pe piața auto.

Potrivit lui Martinet, îmbunătățirea vânzărilor s-a datorat parțial unei reduceri a penuriei de componente și al redresării continue din scăderea cererii de coronavirus. Totuși, el a spus că problemele de logistică care au început în a doua jumătate a anului 2022 au continuat să întârzie livrările, în special în Franța și Italia.

Situația logistică „a mers din foarte proastă în proastă, dacă doriți”, a spus Martinet. „Toată lumea se luptă pentru camioanele, trenurile și șoferii disponibili, așa că situația este foarte complexă.”

Dacia Jogger Hybrid 140 începe de la aproximativ 25.000 de euro, ceea ce îl face cel mai scump model al mărcii Renault Group.

De asemenea, Martinet a avertizat faptul încetinirea comenzilor se manifestă oarecum în ultimele luni din cauza incertitudinii economice. El a invocat drept motive renegocierea creditelor ipotecare cu rată variabilă în Anglia, precum și cursurile de schimb valutare nefavorabile din unele țări, dar a spus că Dacia nu va reduce prețurile.

În schimb, Dacia va gestiona orice scădere a cererii prin ajustarea producției, fabricile sale din România și Maroc fiind acum la capacitate maximă și funcționând în trei schimburi, șase zile pe săptămână.

„Strategia noastră a fost întotdeauna să construim o mașină mai puțin decât își doresc clienții”, a spus el. „Dacă piața încetinește, vom ajusta producția, este la fel de simplu.”

Martinet a spus că vede o oportunitate pentru Dacia de a continua să preia cote de piață.

Deși Dacia a lansat modele mai scumpe, prețurile au rămas cu aproximativ 12% sub concurență. În 2019, această cifră a fost de 25%, a spus Martinet.

SUV-ul mic Dacia Duster va fi complet înnoit în 2024, noua generație trecând pe platforma Renault-Nissan CMF-B.

„Ne-am redus diferența de prețuri față de concurență cu 50%; acesta era planul”, a declarat Martinet. „Arata că marca devine din ce în ce mai atractivă pentru cumpărători.” Un decalaj prea mare, a spus el, iar cumpărătorii au considerat Dacia doar pentru prețurile sale mici, dar creșterea vânzărilor cu un avantaj de preț mai mic față de rivali înseamnă că valoarea este acum și un aspect important. Avem o mulțime de cărți de jucat, inclusiv noul Duster anul viitor, care va aduce marca la un alt nivel.”

Duster a fost un succes de lungă durată pentru Dacia de la introducerea sa în 2012, inclusiv cu o renovare majoră în 2019. Când următoarea generație va fi lansată până la jumătatea anului 2024, va fi pe platforma Renault-Nissan CMF-B, care stă la baza tuturor celorlalte modele Dacia.

Un alt model viitor va fi Bigster, un SUV compact bazat pe o versiune extinsă a platformei CMF-B. Se așteaptă să fie modelul emblematic și cel mai scump model al mărcii.

Răzvan Zamfir
Răzvan Zamfir
Răzvan este în presă de două decenii, fiind jurnalist atât de presă scrisă cât și de online. Și-a început cariera scriind articolele la mașina de scris, fiind licențiat în filosofie. Și-a perfectat apoi cunoștințele în jurnalismul de business și financiar. Are în portofoliu nume mari de presă precum Bursa, Capital, Business Cover – pe care l-a coordonat, Economica sau Economedia. Este autor România Liberă din iulie 2023.
Cele mai citite

CEO-ul BMW critică vehement interzicerea motoarelor termice după 2035, considerând-o un risc major pentru industria auto

Oliver Zipse, directorul general al BMW Group, a lansat noi critici dure la adresa deciziei Uniunii Europene de a interzice vânzarea mașinilor cu motoare...

Soluții profesionale pentru purici: De ce sunt mai eficiente decât tratamentul de acasă

Pentru a oferi o experiență cât mai plăcută, noi și partenerii noștri folosim tehnologii precum cookie-urile pentru a stoca și / sau a...

Cum să alegi ciorapi din bumbac, pentru copii, dintr-un magazin de produse textile

Ciorapii pot fi unele dintre accesoriile și articolele atât de banale și totuși cele fără de care nu putem. Fie vorba pentru copii sau...
Ultima oră
Pe aceeași temă