3.7 C
București
duminică, 22 decembrie 2024
AcasăEconomieEconomie internăCOS își consolidează business-ul la nivel național și ajunge la o cifră...

COS își consolidează business-ul la nivel național și ajunge la o cifră de afaceri de 28 mil. euro în 2022

La peste un an de la preluarea pachetului majoritar de acțiuni de către compania de private equity SARMIS Capital, COS, liderul pieței locale de fit-out*, raportează o cifră de afaceri de 28 de milioane de euro la nivelul anului fiscal 2022. Piața înregistrează o tendință de creștere accelerată, în contextul dinamicii favorabile de business, atât în București cât și în orașele regionale din țară.

Business-ul COS crește astfel cu 32% față de anul precedent, ceea ce reprezintă un indicator al dinamicii favorabile a pieței în perioada post-pandemică, reflectând de asemenea apetitul proprietarilor și chiriașilor pentru investițiile în amenajările de spații interioare. COS este activ în segmentul soluților complete de design și amenajări interioare pentru segmentele de office (chiriași mari și companii antreprenoriale dinamice), industrial & logistic (amenajări interioare în parcuri logistice și industriale),  hospitality, healthcare (interioare pentru clinici și spitale) și educațional (unități de învățământ) .

Anul acesta, proprietarii de spații și chiriașii au accelerat investițiile în amenajarea spațiilor interioare, atât pentru adaptarea acestora la noul format hibrid de lucru la birou, cât și pentru a-și menține spațiile competitive și atractive, având în vedere stocul relativ vechi existent pe anumite segmente din piață, cu precădere în cazul segmentelor de healthcare, hospitality sau education. Segmentul logistic și industrial modern continuă de asemenea dezvoltarea accelerată, cererea pentru soluții interioare complete fiind în creștere.

COS

Din volumul total de business, peste 15 milioane de euro au reprezentat servicii de construcție (amenajări și design interior), în timp ce restul volumului este aferent vânzărilor de mobilier – atât mobilier standard, provenind de la furnizori internaționali precum Steelcase sau mobilier personalizat, realizat de producători locali. Deși volumul de vânzări majoritar este înregistrat în segmentul mobilierului importat, se remarcă o creștere a apetitiului pentru soluțiile de mobilier personalizat, realizat de producători și parteneri locali. Compania a înregistrat în 2022 vânzări de 3 milioane de euro în segmentul mobilierului personalizat, realizat de producători locali, în creștere cu 50% față de anul anterior.

Un volum semnificativ de business a provenit anul acesta din marile orașe ale țării, precum Iași, Timișoara, Cluj, Craiova, Ploiești. Astfel, 45% din business-ul COS este reprezentat de proiecte de fit-out în alte orașe decât București – spre comparație, în anul 2019, doar 12% din volumul total al vânzărilor provenea din orașele regionale.

„Echipa a avut un rol decisiv în depășirea cu succes a provocărilor anilor recenți, marcați de incertitudine la întreg nivelul mediului de business, și implicit în rezultatele foarte bune obținute în ultimul an. Totodată, anul acesta am extins echipa, ajungând la un total de 112 angajați, față de 100 în urmă cu un an,” declară Christophe Weller, acționar fondator și CEO COS.  

„Anul 2022 a fost un an al integrării și eficientizării, în care focusul echipelor a fost pe implementarea strategiei agreate la momentul achiziției. Astfel, principalele investiții realizate au fost în direcția digitalizării (prin implementarea unor noi soluții software și programe de digitalizare) și îmbunătățirea proceselor de lucru. Rezultatele pozitive sunt vizibile în evoluția recentă a business-ului, iar în continuare suntem încrezători în potențialul de dezvoltare a pieței locale de fit-out,” declară Cezar Scarlat, Managing Partner și co-fondator SARMIS Capital.

Recent, COS a finalizat procesul de relocare a companiei într-un spațiu de 3.000 mp în noua clădire MIRO din nordul Bucureștiului – zona Baneasa, dezvoltată de Speedwell, după ce anterior, pentru o perioadă de 15 ani, a ocupat un spațiu de 1.000 mp tot în zona de nord a capitalei. Relocarea face parte din strategia de extindere a companiei, atât din punct de vedere al acoperirii geografice, cât și din punct de vedere al segmentelor de piață adresate.

Cristina Corpaci
Cristina Corpaci
Din iulie 2021 m-am alăturat echipei România Liberă, unde sunt editor și editorialist economic.
Cele mai citite

Federația Ospitalității: Eliminarea voucherelor de vacanță va distruge turismul românesc

Reprezentanții a 29 de patronate din domeniul HoReCa atrag atenția că peste 1,7 milioane de persoane vor fi afectate direct Federația Patronatelor din Industria Ospitalității...

PNL în colaps financiar: Audit comandat pentru cheltuielile „scăpate de sub control”

Președintele executiv al partidului, Ilie Bolojan, a anunțat în ședința conducerii că acest audit este necesar pentru a clarifica situația financiară și a gestiona...

Programul marilor magazine de Crăciun și Revelion 2024

Ca în fiecare an, marile lanțuri de magazine din România adaptează programul, ținând cont de Sărbători De Crăciun, 25 decembrie, și în prima zi din...
Ultima oră
Pe aceeași temă