14.3 C
București
vineri, 1 noiembrie 2024
AcasăEconomieBani & AfaceriAntreprenorul Matei Lucescu a investit 6 milioane de euro într-o nouă fabrică...

Antreprenorul Matei Lucescu a investit 6 milioane de euro într-o nouă fabrică de bere craft


Matei Lucescu, antreprenorul din spatele brandului de bere Grivița, a anunțat o nouă investiție de șase milioane de euro într-o fabrică de bere craft ce va susține cererea din retail, inaugurată în luna mai, scrie Progresiv.

În vara anului 2019 Matei Lucescu aducea pe piață Bere Grivița, un brand de bere cu o tradiție de peste 150 de ani, produs într-o fabrică situată pe Șoseaua Orhideelor din București. Investiția la momentul respectiv se ridica la 1,3 milioane de euro, unitatea de producție susținând în principal cererea pe zona HoReCa.

„Această nouă unitate de producție a venit ca o necesitate. În urma pandemiei zona HoReCa a fost grav impactată, prin urmare ne-am orientat și spre retail. Prin urmare, ne-am schimbat toată filosofia de business și urmărim o democratizare a berii artizanale. Vom lansa pe piață produse speciale pentru zona de retail și pentru consumatorul de retail. Am gândit produse care pot fi plasate la raft, beri pasteurizate, la un preț mai mic decât al celor pe care le aveam în portofoliu până acum. Vorbim în continuare de un produs premium, dar la un preț accesibil”, a detaliat Matei Lucescu.

Fabrica situată în zona Popești-Leordeni din București a presupus o investiție de șase milioane de euro, susținută din fonduri proprii.

Construcția proiectului greenfield a fost demarată în luna februarie 2022 și reprezintă cea mai modernă fabrică de bere craft din Europa de Est. În noua unitate de producție vor lucra circa 30 de angajați. Potrivit lui Matei Lucescu capacitatea de producție poate crește de la 2.000 de hectolitri pe an până la 27.000 de hectolitri/an.

În prezent, retailul susține 30%-35% dintre vânzările companiei, produsele fiind listate în rețelele Cora, Carrefour, Auchan și Mega Image.

În iulie 1998, un grup de investitori britanici și americani a preluat controlul asupra fabricii și a implementat un program de modernizare și renovare finalizat în martie 2000. Ulterior, fabrica Grivița a intrat în posesia Heineken România.

Producția de bere a încetat în 2005,  cu puțin timp înaintea de începerii lucrărilor la pasajul Basarab, care au afectat o parte din clădirile fabricii. În 2013, cei de la Heineken au vândut fabrica și terenul aferent acesteia companiei de dezvoltare imobiliară Kiseleff Development, care nu au mai implementat proiectul și au vândut fabrica și terenul dezvoltatorului imobiliar lituanian Hanner Holding.

Acesta a anunțat planuri asemănătoare pentru spațiul respectiv, inclusiv în ceea ce privește conservarea și valorificarea clădirilor istorice ale fostei fabrici de bere Grivița. 

Răzvan Zamfir
Răzvan Zamfir
Răzvan este în presă de două decenii, fiind jurnalist atât de presă scrisă cât și de online. Și-a început cariera scriind articolele la mașina de scris, fiind licențiat în filosofie. Și-a perfectat apoi cunoștințele în jurnalismul de business și financiar. Are în portofoliu nume mari de presă precum Bursa, Capital, Business Cover – pe care l-a coordonat, Economica sau Economedia. Este autor România Liberă din iulie 2023.
Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă