Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

FOTO CFR vrea viteză sporită la trenul de Otopeni. De când vom face 23 de minute până la aeroport

Directorul general al CFR SA, Ion Gavrilă, le-a dat termen constructorilor luna iunie pentru finalizarea lucrărilor de modernizare a podului de la Mogoşoaia.

Adrian Bărbulescu 0 comentarii

Actualizat: 03.05.2018 - 21:00

CFR a anunţat, joi, că directorul general Ion Gavrilă le-a dat termen constructorilor luna iunie pentru finalizarea lucrărilor de modernizare a podului de la Mogoşoaia şi de racordare a liniei 700 Bucureşti - Mogoşoaia - Urziceni la acesta.

”Odată cu finalizarea lucrărilor, circulaţia trenurilor care pleacă din Capitală spre Galaţi se va desfăşura pe ruta directă Bucureşti Nord - Mogoşoaia - Urziceni, în prezent traficul feroviar fiind deviat pe ruta Bucureşti Nord - Pajura - Chitila - Buciumeni - Mogoşoaia – Urziceni”, anunţă Compania.

Potrivit CFR, proiectul de racordare a liniei Bucuresti Nord - Urziceni la pod, în zona de supratraversare a DN 1 A, este realizată în proporţie de 50 la sută, lucrările fiind realizate de SC WIEBE ROMANIA SRL.

Lucrările de modernizare a podului CF de la Mogoşoaia, care au presupus demolarea şi înlocuirea podului vechi cu un pod oblic, cu o singură deschidere, infrastructură din beton şi tabliere metalice, sunt realizate în proporţie de 90 la sută, fiind efectuate de IMPLENIA BAUGESELLSCHAFT m.b.H. şi S.C. METABET CF SA.

Acum o lună, termenul era luna octombrie

La începutul lunii trecute, oficialii CFR SA declarau, la solicitarea României libere, că podul de la Mogoșoaia va fi dat în funcțiune în octombrie, așa că abia de atunci Henri Coandă Expres va ajunge la PO Aeroport în 23 de minute. Acum, călătoria durează 45 de minute, ceea ce face inatractivă această legătură.

“Ordinul de începere a lucrărilor a fost 25 martie 2015, iar durata inițială de execuție a fost de 24 luni. Din cauza probemelor apărute în timpul desfășurării lucrărilor (necesitatea adaptării proiectului la situația de pe teren, vremea nefavorabilă, montarea de traverse speciale pentru realizarea racordării cu linia colectoare din zona Mogoșoaia) s-a prelungit timpul alocat execuției, data estimată pentru finalizarea lucrărilor este octombrie 2018”, ne-au comunicat atunci oficialii companiei de stat.

Proiectul realizării unei linii ferate care să lege direct cea mai mare gară a Capitalei de aerogara de la Henri Coandă pare tot mai greu de realizat până în 2020, când România ar trebui să găzduiască mai multe meciuri de la Campionatul European de Fotbal.

În aceste condiții, cea mai la îndemână soluție pe care autoritățile o pot lua pentru a satisface exigențele UEFA este un upgrade la conexiunea feroviară existentă, pusă în funcțiune în 2009, în ministeriatul lui Radu Berceanu. Legătura este una fragmentată, pentru că de la peronul amplasat în câmp (P.O. Aeroport) călătorii sunt duși la aerogară cu mijloace auto.

Comentarii

loading...