4 C
București
vineri, 22 noiembrie 2024
AcasăEconomieCum îi păcălesc taximetriștii pe turiștii din Mamaia

Cum îi păcălesc taximetriștii pe turiștii din Mamaia

 

Este un fel de El Dorado, un tărâm al nimănui, în care legea este făcută chiar de taximetriști.

Aproape niciun taximetrist nu mai folosește aparatul de taxat. De fapt, în timpul sezonului estival, cine vrea să plece cu un taxi din Mamaia are tarif fix. „Avem o problemă cu taximetriștii. Nu se comportă civilizat și asta, cu siguranță, face foarte mult rău turistului. Orice turist care se urcă în sezon, într-un taxi, are două tarife. 50 de lei oriunde în stațiune, 100 de lei în Constanța. Este o mare problemă pentru că nimeni nu are grijă de cum ajung turiștii la noi sau cum pleacă de la noi,”, spune Eugen Vernea, director de dezvoltare Fratelli. Pe lângă preț, mai sunt câteva probleme: curățenia din taxiuri și modul în care se comportă unii șoferi. Nu mai punem la socoteală faptul că în unele mașini se fumează, că se ascultă muzică la maximum sau că puțini șoferi vorbesc bine limba engleză, de pildă.

Trafic paralizat

Taximetriștii care așteaptă clienți, dar și turiștii care parchează pe unde-apucă, creează o altă mare problemă în nordul stațiunii: un blocaj total în trafic. O spune același Eugen Vernea: „Noi, în nordul stațiunii Mamaia, avem o mare problemă: în serile de weekend se blochează total traficul.” În cazul în care o ambulanță sau o mașină de pompieri trebuie să ajungă în zonă, va avea o mare problemă. Reprezentanții cluburilor au reclamat problema, dar singura soluție care li s-a dat este să sune la 112. Un echipaj al Poliției vine la fața locului, dar nu poate face prea multe. În Constanța nu se mai ridică autoturisme parcate ilegal, șoferii primesc numai amendă. Acum câteva luni, primăria a anunțat că o societate comercială aflată în subordinea sa va achiziționa un dispozitiv în acest scop, dar până acum nu s-a întâmplat nimic. Până atunci, polițiștii nu pot face altceva decât să dea amenzi, care vor ajunge la proprietarul mașinii, la firma pe care sunt înmatriculate sau la societatea de leasing, dacă este cazul. Până la identificarea șoferului și amendarea propriu-zisă trec săptămâni întregi, iar problema din Mamaia este una acută.

Shuttle bus-uri pentru clienții speciali

Una dintre măsurile pe care au găsit-o administratorii cluburilor pentru a contracara metehnele taximetriștilor este punerea la dispoziție unor shuttle bus-uri. Acestea aduc și duc înapoi la hotel o parte dintre clienții speciali. În lipsa acestora, unii preferă să plece pe jos spre hoteluri sau chiar să se urce la volan după ce au consumat alcool. Shuttle bus-urile nu rezolvă însă și problema aglomerației. Din centrul Constanței până într-un club din Mamaia Nord acestea fac, într-o zi normală din vârf de sezon, circa o oră. Spre comparație, drumul dintre Constanța și București, pe Autostrada Soarelui, durează circa două ore.

Păcăliți și în extrasezon

Taximetriștii care vor să înșele clienții nu așteaptă însă vara, ci o fac tot timpul anului. La sfârșitul lunii aprilie, Mathew, un american din Ohio care și-a petrecut seara în cluburile din Mamaia, și-a povestit pățania pe pagina sa de socializare. „Am luat un taxi de acolo până în zona veche a orașului. M-a taxat cu 70 de lei pentru cursă. Nu a folosit aparatul de taxat. A spus că taxiurile nu folosesc aparatele de taxat sâmbăta, în zona cluburilor”, a scris Matthew, pe Facebook. Acesta a precizat că este nou în Constanța și îi întreabă pe constănțeni dacă taximetristul are sau nu dreptate. „Întreb pentru că, până acum, am plătit întotdeauna numai pe baza a ceea ce indica aparatul”, a mai spus el. Între zona cluburilor din Mamaia și Cazinoul din Constanța distanța este de 13 kilometri. La un tarif de 2,6 lei, cursa ar fi trebuit să coste, incluzând pornirea, 35 de lei, nu 70. Legea spune că folosirea aparatului de taxat este obligatorie și că, dacă nu se emite bon, clientul are dreptul de a refuza să plătească.

Cele mai citite

Producătorii locali, tot mai prezenți în restaurante: o asociație dedicată le susține accesul în HoReCa

Marius Tudosiei, fondatorul Asociației Lanțului Alimentar Scurt (ALAS), susține pentru ZF că micii producători locali de alimente, de la brânzeturi la sparanghel, câștigă teren...

Antreprenorii mici, blocați în activitatea economică

Micii antreprenori cer o soluție rapidă pentru a-și putea continua activitatea fără impedimente legislative Intrarea în vigoare a Ordinului 181/2023 al Ministerului Afacerilor Interne (MAI)...

Producătorii locali, tot mai prezenți în restaurante: o asociație dedicată le susține accesul în HoReCa

Marius Tudosiei, fondatorul Asociației Lanțului Alimentar Scurt (ALAS), susține pentru ZF că micii producători locali de alimente, de la brânzeturi la sparanghel, câștigă teren...
Ultima oră
Pe aceeași temă