Pe şinele de cale ferată din România a ajuns un supetren de generaţie nouă, care le va fi însă inaccesibil românilor de rând.
Trenul care a fost prezentat marţi după amiază în Gara de Nord din Bucureşti de compania franceză Alstom, denumit Coradia Polyvalent, poate circula cu peste 200 de kilometri la oră, dar nu are deocamdată nici scaune. Proiectarea, configurarea şi amenajarea interioarelor vor fi făcute în întregime pe plan local de către beneficiar – CFR SA,compania care administrează infrastructura feroviară din România.
De accea trenul nici nu poate fi folosit de călători, pentru că el va fi folosit pe post de laborator mobil de testare a infrastructurii, El a intrat în proprietatea CFR SA ca parte din proiectul realizat cu bani europeni de moderrnizare şi semnalizare a tronsonului de 170 km Sighişoara-Coşlariu-Simeria.Proiectul realizat de francezi prevede livrarea către CFR SA a unui tren de tip regional Coradia Polyvalent, care poate funcţiona şi electric, şi diesel, pentru testarea şi măsurardea performanţelor sistemelor instalate.
Francezii de la Alstom speră să vândă acest tren către CFR Călători sau către una din companiile private care operează pe reţeaua feroviară românească, însă este puţin probabil ca vreuna dintre ele să aibă banii necesari în următoarea perioadă. Asta pentru că, în funcţie de dotări, o garnitură de patru vagoane are un preţ cuprins între şase şi nouă milioane de euro. Avantajul principal ar consta în faptul că, de exemplu, ar putea circula direct de la Bucureşti la Mangalia, fără schimbarea locomotivei, pentru că poate fi alimentat şi electric, şi diesel.