UPDATE: Românii care au achiziționat autoturisme Wolkswagen la mâna a doua le pot înmatricula fără probleme în România, a precizat oficial purtătorul de cuvânt al RAR, Roxana Nica. „Măsurile de blocare a eliberării cărților de identitate se aplică doar celor 300 de autoturisme noi nevândute, care se află la dealer. Cei care dețin deja autoturisme Wolkswagen nu sunt afectați în nici un fel de această măsură, nu vor întâmpina nici o piedică, pot să stea liniștiți”, a declarat, pentru România liberă, Roxana Nica.
UPDATE: Autorităţile române vor cere Volkswagen să plătească diferenţa pentru taxa de mediu rezultată în urma reclasificării motoarelor cu probleme, astfel încât cumpărătorii maşinilor nu vor fi afectaţi din acest punct de vedere, potrivit ministrului Mediului, Graţiela Gavrilescu.
Citeşte şi: Ministrul Mediului: Vom cere Volkswagen să plătească diferenţa pentru taxa de mediu
––––––
UPDATE: Registrul Auto Român (RAR) va urmări remedierea problemelor de la cele 105.000 de maşini Volkswagen din România. Datele de la Volskwagen vor veni în 7 octombrie, potrivit ministrului Transporturilor, Iulian Matache.
Citeşte şi: Ministrul Transporturilor, despre problemele la maşinile Volkswagen
„Pentru a elimina presupunerile privind numărul de astfel de autovehicule ce au fost înmatriculate în România, au fost eliberate cărți de identitate pentru un număr de 105.000 autovehicule, din care 56.000 noi la data înmatriculării și 49.000 aveau statut de vehicul utilizat, adică second hand. De asemenea, se află pe stoc, nevândute, la dealerii Volkswagen, un număr de circa 300 autoturisme pentru care nu vor mai fi eliberate cărți de identitate până la rezolvarea problemelor. Aceste autovehicule nu vor mai putea fi vândute”, a spus Matache.
––––-
UPDATE: Reprezentanții Porsche România, distribuitorul oficial al Wolskwagen în România, nu au dorit să comenteze decizia RAR. „Noi nu am primit nici o comunicare oficială în acest sens, prin urmare nu putem face nici o declarație”, a precizat pentru România liberă Anelize Moldovan, marketing manager Porsche România.
UPDATE: Registrul Auto Român a venit cu noi precizări. Astfel, blocarea cărților de identitate se va aplica totuși pentru autoturismele Wokswagen noi nevândute, cu motorizare Diesel Euro 5. Ar fi vorba de 300 de autoturisme noi, aflate în stocurile dealer-urilor Wolkswagen România.
Pe de altă parte, un act normativ care a intrat în vigoare de la 1 septembrie prevede că oricum în România se mai pot vinde în prezent doar autoturisme noi cu motorizare Euro 6. Singura marcă exceptată de la această regulă, care mai poate vinde autoturisme cu motorizare Euro 5, este Dacia.
UPDATE: Declarația făcută de Călin Popescu Tăriceanu conform căreia RAR nu mai eliberează cărți de identitate pentru autoturismele Volkswagen noi nu este adevărată, a precizat pentru România liberă Biroul de presă al Registrului Auto Român. Reprezentanții RAR au anunțat că vor reveni astăzi cu noi informații pe acest subiect.
–-
Registrul Auto Român (RAR) nu mai eliberează cărţi de identitate pentru maşinile Volkswagen care urmau să fie vândute în România, potrivit preşedintelui Senatului, Călin Popescu Tăriceanu, informează Mediafax.
„Am avut o discuție cu cei doi miniștri care sunt direct responsabili de domeniu, ministrul mediului pentru partea de poluare şi ministrul transporturilor. Ministrul transporturilor m-a informat că deja RAR nu mai eliberează cărțile de identitate pentru mașinile care ar urma să fie vândute și care sunt în stoc”, a afirmat Călin Popescu-Tăriceanu, la Digi24.
Citeşte şi: Porsche are un nou șef, după mutarea lui Muller la Volkswagen
El a adăugat că este nevoie ca cetăţenii să fie protejaţi. „În momentul în care autoritățile iau cunoștință de o astfel de situație, trebuie să reacționeze, până se constituie, eu ştiu, asociaţii de consumatori, până îşi iau avocaţi care să le apere interesele afectate în justiţie”, a spus președintele Senatului.
Călin Popescu-Tăriceanu consideră că statul român a fost înșelat, pentru că a încasat – prin taxa de mediu – mai puțini bani pentru mașini care poluează mai mult. „Cred că statul român trebuie să acționeze, aşa cum fac și celelalte ţări, de exemplu Belgia s-a constituit parte civilă împotriva Volkswagen, în Spania guvernul a hotărât să penalizeze cu 1.000 de euro cosntructorul pentru fiecare maşină vândută”, a arătat Călin Popescu Tăriceanu.
Declarațiile intervin în condițiile în care au apărut și primele cifre referitoare la efectele scandalului Dieselgate în România. Conform unor surse, peste 100.000 de maşini produse de grupul Volkswagen, dotate cu softuri care păcălesc testele de mediu, au ajuns în România. În total, cinci milioane de maşini Volkswagen din toată lumea, inclusiv din Romania, vor fi rechemate în service.
Peste 100.000 de mașini Volkswagen cu probleme, care au fost vândute în România, ar putea fi rechemate în service în perioada următoare, susțin surse din domeniul auto.
Săptămâna trecută, RAR a anunţat că verifică dacă pe maşinile pentru care a acordat constructorilor certificate de omologare privind emisiile poluante există dispozitive de manipulare a emisiilor şi a cerut reprezentanței Volkswagen în România o listă cu tipurile de vehicule pentru care s-au folosit astfel de dispozitive.
„Conducerea Registrului Auto Român a contactat conducerea reprezentanței grupului Volkswagen în România și a cerut transmiterea, în cel mai scurt timp, a listei tipurilor de vehicule ale mărcilor care aparțin Grupului Volkswagen, pentru care s-au folosit astfel de dispozitive sau tehnici, precum și actualizarea listei tipurilor de vehicule, pe măsură ce aceste informații vor fi comunicate de către constructor/autoritatea de omologare responsabilă”, arăta RAR într-un comunicat.
Potrivit acestuia, pentru certificatele de omologare acordate de RAR referitoare la emisiile poluante, Registrul Auto Român a contactat titularii acestor certificate și a lansat o acțiune de verificare, referitoare la probabilitatea existenței pe vehiculele fabricate până acum a unor dispozitive de manipulare a emisiilor poluante.
„Acţiunile RAR se vor adresa exclusiv constructorilor de autovehicule sau reprezentanţilor autorizaţi ai acestora, nicidecum persoanelor fizice (…) Menționăm că RAR nu a acordat niciun certificat de conformitate pentru niciun autovehicul echipat cu motor diesel”, informa vineri instituția.
Măsurile au fost luate în urma solicitării Comisiei Europene referitoare la efectuarea unor verificări de către toate statele membre cu privire la probabilitatea folosirii dispozitivelor de manipulare a emisiilor poluante, de către producătorii ce comercializează în Europa autovehicule omologate de tip.
Scandalul emisiilor poluante a izbucnit după ce Agenţia americană pentru Protecţia Mediului (EPA) a acuzat VW în această lună că a instalat sisteme electronice speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetăţeni americani la gaze poluante.
Potrivit autorităţilor americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au încălcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle şi Golf, precum şi modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 şi modelul Audi A3. Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce în eroare sistemele de măsurare a noxelor.
Săptămâna trecută, Guvernul de la Berlin a cerut constructorilor de automobile informaţii tehnice suplimentare pentru a se putea verifica dacă în Germania sau în Europa există probleme privind respectarea normelor de poluare, în contextul scandalului în care este implicat grupul auto Volkswagen în Statele Unite. Oficiali din Germania și Franța au cerut la rândul lor ca investigațiile referitoare la manipularea de către Volkswagen a testelor pentru emisiile poluante ale vehiculelor diesel să fie extinse la nivelul întregii industrii auto.
Volkswagen intenționează să aloce 6,5 miliarde de euro în trimestrul trei pentru acoperirea costurilor remedierii neregulilor legate de emisiile poluante ale motoarelor diesel instalate pe 11 milioane de vehicule la nivel mondial, în condițiile în care scandalul declanșat în SUA se extinde.
Grupul va rechema până la 11 milioane de vehicule diesel implicate în scandalul emisiilor, pentru a se asigura că motoarele acestora respectă standardele referitoare la nivelul noxelor.
Între timp, scandalul se extinde şi la alte mărci ale grupului VW. Aproximativ 1,2 milioane de vehicule Skoda echipate cu motoare pe motorină, din întreaga lume, au dispozitive de manipulare a emisiilor, ca şi 2,1 milioane de automobile Audi şi 700.000 de automobile Seat.