5.6 C
București
vineri, 15 noiembrie 2024
AcasăSpecialEXCLUSIVITATE. Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc: Cursele interne ale Tarom ar putea reveni...

EXCLUSIVITATE. Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc: Cursele interne ale Tarom ar putea reveni pe Aeroportul Băneasa

Din cauza supraaglomerării Aeroportului Henri Coandă, cursele interne ale Tarom ar putea reveni pe Aeroportul Băneasa, de unde au fost mutate în 2001, prin decizia ministrului Transporturilor de la acea vreme, Miron Mitrea, potrivit actualului ministru, Răzvan Cuc. 


Citește și:  Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor: Pentru anul 2017, s-au estimat circa 90 km de autostradă | INTERVIU

După ce anul trecut nu s-a tăiat nicio panglică, pentru acest an trebuie să ne așteptăm la aproximativ 90 km de autostradă, spune, într-un interviu pentru „România liberă“, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc. Și tot în 2017 vom avea pate de tăieri de panglici și în sectorul feroviar. Răzvan Cuc promite că peste doi ani vom ajunge cu trenul direct la Otopeni, că se va relua circulația pe podul de la Grădiștea și că anul acesta va tăia panglica la 90 km de autostradă… citește mai departe aici …


RL: Un proiect prevede realizarea unei legături feroviare directe între Gara de Nord și Aeroportul Henri Coandă, cu tunel pe sub DN1. În ce stadiu se află acesta? Vom avea această legătură funcțională înainte de 2020, când Bucureștiul va găzdui meciuri de la Campionatul European de Fotbal?

Răzvan Cuc: Da, legătura va fi funcțională cel mai târziu în octombrie 2019, așa că vom avea temele făcute pentru Euro 2020. Prima etapă a proiectului presupune reabilitarea liniei ferate Bucureşti Nord-Mogoşoaia – halta Odăile, în lungime de 16,9 km, și construirea unei linii simple noi între Odăile şi Aeroport pe o lungime de 2,3 km, prin subtraversarea DN1. În fața aerogării va fi construit un terminal feroviar, care va fi legat de Terminalul Sosiri printr-un trotuar rulant. Deja a fost lansată procedura pentru revizuirea studiului de fezabilitate, iar lucrările vor fi făcute de CFR SA în regie proprie. A doua etapă se va întinde până în 2021 și presupune electrificarea liniei Bucureşti Nord – Odăile – Aeroport (19,3 km), extinderea liniei până la o staţie comună cale ferată/metrou care va duce în zona terminalelor. Pentru execuţia lucrărilor, cu o valoare estimativă de 97 milioane de euro, CFR SA va depune aplicație pentru accesarea de fonduri europene.

Aeroportul Henri Coandă este pur și simplu sufocat de traficul în creștere exponențială, iar ultima extindere a aerogării a avut loc în 2011. Ce planuri aveți în acest sens? Aveți în vedere mutarea unor curse la Băneasa?

Opțiunea de a utiliza Aeroportul Băneasa pentru a prelua traficul excedentar de pe Aeroportul Henri Coandă este o variantă luată în calcul, având în vedere că infrastructura de la Băneasa permite orice tip de trafic comercial. S-ar putea să mutăm cursele interne înapoi la Băneasa, însă nu înainte de finalizarea lucrărilor de modernizare a aerogării, care au trenat nepermis de mult. În prezent, este operațional doar Corpul C, care este destinat traficului de aviație generală. Corpurile A, B și Rotonda sunt în proces de reabilitare. Zilele acestea se va anunța câștigătorul licitației, la care au fost depuse două oferte. În 45 de zile se va realiza documentația tehnică, iar apoi se vor obține autorizațiile de la Primărie și de la Ministerul Culturii, pentru că este vorba de un monument istoric, după care vor putea începe lucrările.

Când vor fi ele finalizate?

Mă feresc să avansez vreun termen. Proiectul tehnic va stabili și durata de execuție a lucrărilor.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă