36.9 C
București
vineri, 12 iulie 2024
AcasăEconomieCine se află în spatele valului de comerț electronic inspirat de criză

Cine se află în spatele valului de comerț electronic inspirat de criză

Sondajul anual privind stilurile de viață a fost realizat pe 40.000 de consumatori online la nivel global, în 6 ianuarie – 27 februarie. Noul sondaj digital pentru consumatori a fost realizat pe 20.000 de consumatori online la nivel global în perioada 12 martie – 8 aprilie.

Cele cinci categorii de produse și servicii explorate și menționate în această analiză includ: îmbrăcăminte și accesorii; frumusețe, sănătate și îngrijire personală; electronice și aparate de larg consum; livrare de servicii alimentare și mâncare și călătorie.

Schimbarea digitală este una dintre cele mai profunde schimbări care se desfășoară în comerț. La nivel global, achizițiile online de bunuri și servicii au ajuns la 6,8 trilioane USD în 2019, mai mult decât dublu față de suma cheltuită în 2014. COVID-19 a accelerat adoptarea comerțului electronic, mulți consumatori experimentând și chiar devenind dependenți de canalul digital în timp ce se aflau în izolare.

Pandemia a provocat restricții drastice de călătorie și închideri neesențiale de afaceri, determinând schimbări seismice în modul dar și locul în care consumatorii își cheltuiesc banii. Consumatorii nu au avut de ales decât să apeleze la canalul digital pentru magazine și restaurante, pentru construcții ( de cărămidă și mortar), închise în timpul apariției focarelor. Chiar dacă anumite puncte fizice au rămas deschise, comportamentele de cumpărături s-au schimbat. Consumatorii au limitat drumurile la magazin precum și timpul petrecut la cumpărături în magazine, din motive de siguranță.
Identificarea factorilor care influențează transformarea digitală a căii de cumpărare și a consumatorilor care conduc această schimbare poate ajuta întreprinderile să ia măsuri decisive pentru a rămâne competitive.

Aproape fiecare categorie a înregistrat o creștere de două cifre a procentului de consumatori conectați care efectuează achiziții digitale între cele două intervale de timp. Singura excepție au fost achizițiile de frumusețe, sănătate și îngrijire personală, crescând cu opt puncte procentuale. În schimb, procentul de consumatori conectați care cumpără electronice și electrocasnice, servicii alimentare și călătorii online a crescut de două ori mai mult.

Livrarea serviciilor alimentare a înregistrat una dintre cele mai puternice creșteri, de la 48% dintre consumatorii conectați online la 64% , datorită închiderilor de restaurante din întreaga lume, care au forțat operatorii și consumatorii să migreze online. Categoria electronice și electrocasnice de larg consum a primit, de asemenea, un impuls digital, întrucât consumatorii închiși au cumpărat produse pentru birouri la domiciliu, învățământ la distanță și divertisment.

Aproape jumătate din consumatorii conectați au cumpărat din cinci categorii online

 

Consumatorii își măresc frecvența de cumpărături online, achiziționând dintr-o gamă mai largă de produse și servicii prin comerțul electronic.

A existat o creștere accentuată a numărului de categorii pe care cumpărătorii le-au cercetat și au achiziționat online. 60% dintre consumatorii conectați au fost cumpărători online grei în timpul etapei de cercetare din martie, explorând patru până la cinci categorii online, în creștere de la 42% la începutul anului 2020. Aproape 50% dintre cumpărători au achiziționat produse și servicii în mai mult de trei categorii, o creștere de 12 puncte procentuale.

La începutul anului 2020, cumpărătorii online minimi și cumpărătorii online grei au fost împărțiți în mod egal în timpul etapei de achiziție la 36%, respectiv 37%. Până în martie, a existat o diferență de aproape 30 de puncte procentuale între cumpărătorii online minimi (20%) și cumpărătorii online grei (49%). În mod similar, în etapa de cercetare, doar 10 puncte procentuale au diferențiat cumpărătorii online minimi și cumpărătorii online grei în ianuarie, dar nouă săptămâni mai târziu, diferența a crescut la 47 de puncte procentuale.

Adriana Constantinescu
Adriana Constantinescu
Adriana Constantinescu a absolvit facultatea de Drept cu dublă specializare Drept și Criminologie. Este de origine est-europeană, cu experiență bogată în comunicare și relații publice. Anterior a lucrat ca specialist în marketing în România, iar din 2015 pledează împotriva regimurilor autoritare și a abuzurilor drepturilor omului. În 2017, a devenit editorialist la România Liberă, contribuind la jurnalismul de investigație și cercetarea socială europeană. Ea a dezvoltat o relație excelentă cu ONG-uri precum Freedom Association (Londra) și Open Society Foundation (Londra). Activitatea ei include traducerea și publicarea de sondaje pe probleme semnificative pentru Europa, de la alegeri politice până la opinii privind crizele de sănătate (pandemia Covid), cea mai recentă preocupare fiind legată de agresiunea Rusiei împotriva Ucrainei.
Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă