13.3 C
București
duminică, 25 februarie 2024
AcasăEconomieCei mai cumpăniţi dintre români, când e vorba de achiziţii, sunt tinerii

Cei mai cumpăniţi dintre români, când e vorba de achiziţii, sunt tinerii

Românii spun că vor renunța la cumpărarea de mobilă (61%), electronice și gadgeturi (47%), jocuri (33%), articole sportive (30%) şi cărți (29%, în special în rândul celor din mediul rural – 38%).

Cei mai prudenți, în următoarele trei luni, sunt tinerii de 18 – 29 de ani, arată un studiu iSense Solutions. 72% dintre aceştia plănuie să nu mai investească în mobilă, 57% afirmă că nu vor mai achiziționa electronice, 49% nu vor mai cumpăra cărți, iar 18% se declară interesați de promoții și reduceri.

Cei din rural au o preferință mai mare pentru dulciuri (75% vs. 60% în urban), băuturi răcoritoare (70% vs. 61%) și îmbrăcăminte / încălțăminte (66% vs. 57%).

“Vom profita de orice ocazie pentru a ne satisface mici plăceri, în limitele bugetului.” Alina Zelezneac, iSense Solutions

12% dintre români vor cumpăra mai multe produse de curățare și îngrijire a casei, 10% vor cumpăra mai multe băuturi răcoritoare, iar 6% mai multă apă îmbuteliată. 30% dintre cei chestionaţi spun că vor continua să-și facă stocuri de alimente, pentru a se deplasa cât mai rar la cumpărături.

În perioada următoare, vom asista la un comportament de tip dual. Pe de o parte, incertitudinea economică ne determină să fim mai strânși la pungă, prin reducerea cheltuielilor și selecția mai atentă a mărcilor.

Pe de altă parte, apare nevoia de a compensa pentru perioada izolării, “așa că vom profita de orice ocazie pentru a ne satisface mici plăceri, în limitele bugetului”, afirmă Alina Zelezneac de la iSense Solutions.

 

Loialitate

Românii rămân fideli brandurilor preferate: 84% ar cumpăra tot de la brandurile care le sunt cunoscute. Cei mai loiali (97%) rămân aceia cu educație scăzută, față de 75% dintre cei cu studii superioare şi 71% dintre bucureşteni.

35% declară că vor fi mai atenți la promoții și vor căuta produse la ofertă sau cu discount mai mult decât în trecut. 40% dintre femei vor urmări cu mai multă atenție promoțiile și discounturile.

Acest lucru îl vor face 56% dintre persoanele cu venituri mici și jumătate dintre locuitorii din orașe mai mici de 50.000 de locuitori. 57% dintre orăşeni şi 61% dintre românii din mediul rural își fac listă de cumpărături, înainte de a merge în magazine, arată studiul realizat de iSense.

Cele mai citite

După Transnistria, alt pericol în Republica Moldova: Autonomia Găgăuză, cu 98% la sută din locuitori pro-Rusia

În contextul în care pe 28 februarie autoritățile de la Tiraspol ar urma să ceară anexarea Transnistriei la Rusia, este posibil ca Putin...

Firea poate, într-un final, să fie candidatul PSD la Capitală. Ciolacu vrea doar ca social-democrații să voteze candidatul PNL

Ilustrație: Marian Avramescu Gabriela Firea și-a văzut visul cu ochii: poate fi candidatul Partidului Social Democrat (PSD) pentru funcția de primar general al Capitalei. Președintele...

Alegerile prezidenţiale ruse au început cu un vot anticipat în Extremul Orient rus. Scrutinul, în perioada 15-17 martie, primul de trei zile din istoria...

Un vot anticipat a început duminică, în alegerile prezidenţiale, în unele regiuni din Rusia, potrivit agenţiei oficiale ruse de presă Tass, relatează CNN. Votul...
Ultima oră
Pe aceeași temă