Piața românească de jocuri de noroc cunoaște o dezvoltare fără precedent pe segmentul online. Agențiile de pariuri și cazinourile de pe internet au devenit o sursă importantă de divertisment pentru cei care caută să se relaxeze fără să iasă din casă.
Această industrie era oricum în creștere atunci când primit un impuls important în perioada pandemică, în care agențiile și cazinourile terestre au fost închise sau au avut activitatea restricționată mai multe luni. Operatorii au beneficiat de contextul favorabil și au continuat să investească masiv în strategiile de marketing și în perfecționarea platformelor prin implementarea noilor tehnologii.
Strategiile de marketing au devenit tot mai complexe. Ele se bazează, în primul rând, pe campanii promoționale promovate prin toate canalele clasice și digitale. Pasionații de gambling găsesc centralizate aceste oferte pe platforme precum http://www.bonuscod.ro/.
Strategie de promovare bazată pe celebrități
Politicile de marketing s-au concentrat pe atragerea unor personalități din lumea sportului, care au devenit ambasadori ai diverselor branduri. Astfel, Ilie Dumitrescu, Gheorghe Craioveanu, Daniel Pancu, Marius Lăcătuș, Ciprian Marica, Cătălin Moroșanu, Ana-Maria Brânză sau Virgil Stănescu au apărut sau apar în spoturile publicitare, promovând imaginea companiilor de pe piața jocurilor de noroc.
Apoi, agențiile online au devenit sponsorii predilecți ai formațiilor de fotbal sau din alte discipline sportive. Nouă din cele șaisprezece echipe din prima ligă în sezonul 2023-2024 au ca sponsori principali case de pariuri, alte două având printre sponsori companii care activează în acest domeniu. Expunerea de care au beneficiat în contul sponsorizărilor a adus un număr important de clienți din rândul fanilor echipelor respective.
Elemente tehnice care au favorizat progresul
Strategiile de marketing nu ar fi avut efectul dorit dacă pasionații de gambling nu ar fi dispus de mijloacele necesare pentru accesarea site-urilor de jocuri de noroc. În ultimii ani, tot mai mulți români au putut accesa internetul prin intermediul telefoanelor inteligente sau al altor dispozitive.
Potrivit unei statistici recente, aproximativ 90% dintre rezidenți dețin un smartphone. Expansiunea jocurilor de noroc online a fost facilitată și de viteza foarte bună pe care o are internetul în țara noastră. Astfel, România este una dintre cele mai active piețe din industrie. Cifra de afaceri a sectorului este aproximată la un miliard de euro pe an.
Faptul că lumea a ajunge pe site-urile operatorilor de jocuri de noroc nu este suficient. Vizitatorii paginilor web nu și-ar deschide cont, devenind clienți fideli, dacă pe platforme nu ar găsi lucruri care să îi intereseze.
Operatorii adaptează oferta în funcție de specificul pieței
Reglementarea pieței a făcut o departajare clară între operatorii legali și cei care nu dețin licență emisă de Oficiul Național pentru Jocuri de Noroc. Companiile licențiate au obligatoriu platforme în limba română, axate pe preferințele clienților din țara noastră.
Ofertele au devenit tot mai bogate. Agențiile de pariuri online au diversificat opțiunile de pariere și au introdus diverse facilități, printre care aceea de a miza pe mai multe piețe din același meci. La rândul lor, cazinourile online își actualizează constant portofoliul de jocuri, completând lista colaboratorilor din sectorul producătorilor de software. Prin dezvoltarea secțiunilor de live cazino, a fost atras un nou segment de public, aflat în căutarea socializării caracteristice cazinourilor terestre.
În același timp, mediul online nu mai prezintă niciun pericol din perspectiva informațiilor financiare, datorită implementării celor mai noi sisteme de securitate cibernetică. Siguranța, accesibilitatea, progresul tehnologic și oferta tot mai bogată sunt principalele motive pentru care piața românească de jocuri de noroc se dezvoltă rapid pe internet.