7 C
București
joi, 29 februarie 2024
AcasăEconomieAutoMașinile electrice se vând ca pâinea caldă. Reparațiile costă o mică avere

Mașinile electrice se vând ca pâinea caldă. Reparațiile costă o mică avere

Românii fac achiziții de mașini electrice, chiar dacă prețurile sunt mai mari și nu există suficiente stații de încărcare, plus că reparațiile ajung să coste și de 10 ori mai mult decât o mașină clasică. Patronii de service-uri spun că asigurările auto pentru aceste mașini ar trebui să fie mult mai mari.

Potrivit analizei LEKTRI.CO, în primele două luni ale anului 2023 au fost înmaticulate cumulat 2,247 vehicule electrice, dintre care 35 LCV. Luna ianuarie, cu 1132 EV a înregistrat, o creștere de 80% comparativ cu aceeași perioadă a anului precedent, iar luna februarie a bifat o evoluție de 108%, față de anul trecut, cu 1115 unități înmatriculate. Pe podium a rămas în continuare modelul Dacia Spring, cu 1,057 de unități înregistrate. Pe segmentul high-end, unde sunt contabilizate modele ale mărcilor Audi, BMW, Mercedes-Benz și Porche, s-au înregistrat cumulat 190 de unități în cele două luni.

Totodată, în ceea ce ține de infrastructura de încărcare, pe teritoriul României se regăseau, la finele lunii februarie, 3.389 încărcătoare publice, distribuite în 1.503 locații.

„Rezultatele extraordinare de anul trecut ne demonstrează că românii sunt din ce în ce mai deschiși către e-mobility și, mizând pe tendințele ascendente, ne așteptăm ca 2023 să fie o perioadă cel puțin la fel de productivă pentru piața vehicule electrice. Momentan ne bucurăm de un început de an promițător și, prin intermediul domeniului nostru de activitate, ne concentrăm toate eforturile în a aduce plus valoare acestui segment pe plan local”, a declarat Claudiu Suma, CEO LEKTRI.CO. 

În ceea ce ține de rezultatele pe anul trecut, piața de vehicule electrice din România a depșit pragul de 25.000 de unități înmatriculate, bifând estimările realizate de LEKTRI.CO în toamnă, numărul de EV înmatriculate în 2022 egalând numărul total realizat în precedenții 10 ani. Dacia Spring a avut o cotă de piață de 55%, volumul de unități înregistrate de acest model egalând numărul total de vehicule electrice înmatriculate în 2021. Mai mult, în luna decembrie a fost cea mai înmatriculată mașină nouă, indiferent de motorizare (EV sau ICE). Pe locul al doilea în clasamentul înmatriculărilor EV din 2022 se află Tesla.

RCA la același preț, reparațiile mult mai costisitoare

La ora actuală, nu există proceduri diferite pentru încheierea poliţelor RCA destinate unor asemenea autovehicule faţă de cele clasice, iar riscurile sunt, în linii mari, similare, ţinând cont de faptul că aceste maşini rulează pe aceleaşi drumuri şi în aceleaşi condiţii ca şi celelalte. În acest sens, patronii de service-uri cer tarife diferențiate pentru cei cu mașini electrice. Potrivit agenției de brokeraj Policygenius, prima lunară medie de asigurare pentru o mașină electrică în SUA în 2023 este de 206 dolari, cu 27% mai mare decât media pentru un model cu motor cu combustie. 

Potrivit unei analize făcută de R.L., bateria de 26,8 kWh a unei Dacia Spring costă aproximativ 4.154 USD, bateria de 82 kWh a unui Volkswagen ID. Buzz costă circa 12.710 USD, iar bateria de 105 kWh a unui BMW i7 costă 16.275 USD în prezent.

Sute de mașini electrice, declarate daună totală în fiecare zi, la nivel global, din cauza bateriilor.

“Numărul de cazuri în care mașinile electrice vor fi declarate ușor daună totală va crește, modul în care sunt concepute bateriile este un punct crucial”, a declarat Christoph Lauterwasser, director general al Allianz Center for Technology.

De asemenea, Lauterwasser a subliniat că producția de baterii pentru vehicule electrice emite mult mai mult CO2 decât fabricarea de mașini pe benzină sau motorină, ceea ce înseamnă că vehiculele electrice trebuie să fie conduse zeci de mii de kilometri înainte de a compensa aceste emisii suplimentare. 

“Dacă arunci vehiculul într-o fază incipientă, ai pierdut aproape tot avantajul în ceea ce privește emisiile de CO2”, a punctat Christoph Lauterwasser.

În cazul mașinilor electrice, în afară de RCA ar trebui și asigurare CASCO pentru a acoperi cheltuielile de reparații, ne referim în special la baterie, care face mașina electrică de unică folosință în care în care nu poate fi înlocuită.

Cristina Corpaci
Cristina Corpaci
În presă din 2004. Am trecut pe rând de la reporter TVR, la Realitatea TV, Aleph TV și B1 TV. În presa online am lucrat la Rol.ro, Realitatea.net, mediafax.ro. Din iulie 2021 m-am alăturat echipei România Liberă, unde sunt editor și editorialist economic. Sunt doctorandă în Științele Comunicării la SNSPA, iar tema mea de cercetare este despre criza alimentară.
Cele mai citite

România a învins Croația cu 26-24 în preliminariile EHF Euro 2024 la handbal feminin

Lorena Ostase a marcat miercuri nouă goluri, înlocuind-o cu succes pe Crina Pintea, retrasă de la naționala de handbal feminin. România a câștigat cu...

Elena Udrea: Directorul ANP, Dan Halchin, împiedică mamele să meargă la copii și la familiile lor

Fostul ministru al Dezvoltării, Elena Udrea, a făcut ieri o serie de acuzații grave la adresa șefului Administrației Naționale a Penitenciarelor, Dan Halchin,...

Nicușor Dan respinge fuziunea ELCEN și Termoenergetica

Într-un comunicat de presă emis de Ministerului Energiei se evidențiază că Nicușor Dan refuză aprobarea fuziunii dintre ELCEN și Termoenergetica de către Consiliul...
Ultima oră
Pe aceeași temă