33 C
București
joi, 11 iulie 2024
AcasăEconomie3 modalități prin care magazinele mici își pot crește eficiența

3 modalități prin care magazinele mici își pot crește eficiența

Una dintre marile provocări ale proprietarilor de buticuri și magazine care rivalizează cu mari competitori este să crească eficiența și productivitatea muncii și să le ofere clienților beneficii reale față de competiție. Doar pentru că un antreprenor deține unul sau mai multe magazine mici nu înseamnă că obiectivele pe care el și le propune trebuie să fie la fel.

Cheia succesului constă mai degrabă în alegerea unor strategii care să crească veniturile, să atragă noi consumatori și să le ofere acestora servicii de înaltă calitate. Pentru a face aceste lucruri, patronii ar trebui să se concentreze asupra acelor tactici prin care își pot crește eficiența businessului, fără costuri uriașe:

 

Înlesnirea proceselor

Analiza modalităților și proceselor de lucru este un prim pas important atunci când scopul tău este să crești eficiența. Cel mai probabil, există unele procese care consumă foarte mult timp și reduc productivitatea angajaților. Această problemă nu apare însă doar în interiorul magazinului, la raft ori la casă, ci și în depozite. De exemplu, o operațiune care consumă foarte mult timp este realizarea inventarului și menținerea acestuia la zi.

O discuție cu angajații îți poate oferi o imagine de ansamblu asupra acelor procese care le iau foarte mult timp și pe care le-ai putea automatiza sau înlesni.

Gândește-te doar la cât de mult este ușurată munca și câte erori poți preveni dacă ai deja implementat un sistem de inventariere realizat pe baza unor etichete autocolante. De fiecare dată când un produs iese sau intră în magazin, acesta este înregistrat cu ajutorul unor cititoare de coduri de bare, care te ajută să menții întotdeauna updatat inventarul și să reduci pierderile.

 

Dispunerea produselor la raft

Dacă ai un magazin mic, atunci ar trebui să valorifici la maximum spațiul de care dispui. Acest lucru înseamnă să stabilești strategic cum sunt dispuse rafturile în interiorul magazinelor, precum și aranjarea produselor la raft. Clienții tăi ar trebui să găsească cu ușurință produsele frecvent cumpărate, să se orienteze cu ușurință printre rafturi și să nu piardă timp încercând să descifreze rațiunea după care a fost aranjat magazinul.

Unele buticuri apelează la rafturi mai înalte pentru a dispune o gamă mai variată de produse, dar această strategie s-ar putea să nu fie foarte utilă pentru businessul tău dacă, de exemplu, înseamnă un efort mai mare pentru angajații care trebuie să se folosească de scări pentru a ajunge la produsele din partea de sus.

Pe de altă parte, buticurile nișate pe vânzarea unei anumite categorii de produse ar putea beneficia de pe urma unei astfel de dispuneri pe verticală.

 

Folosirea unor echipamente eficiente

Atunci când investești în cărucioarele electrice pentru transportul mărfurilor într-un depozit, de exemplu, nu uita să iei în calcul și rapiditatea echipamentului, precum și ușurința cu care poate fi operat, nu doar cantitatea pe care o poate transporta. Angajații tăi pot lucra pe atât de repede, pe cât le permite echipamentul pe care îl manevrează.

La fel cum proprietarul unei spălătorii auto nu ar putea face față afluxului de clienți fără echipamente profesionale de curățare, niciun magazin, indiferent de obiectul său de activitate, nu poate face față unei cereri mari fără a folosi echipamente care să crească viteza de procesare și productivitatea. 

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă