DINEU CU PROȘTI, spectacolul ce face senzație pe scenă Teatrului Tineretului în această vară, este apreciat nu doar de iubitorii de teatru, ci și de mari nume ale scenei. Printre cei care asistă, de câte ori au ocazia la fabuloasă comedie scrisă de Francis Veber se număra maestrul Radu Beligan.
Acesta a fost prezent în Sala Mare a Teatrului Tineretului la cea mai recentă reprezentație a DINEULUI, a savurat repricile pline de umor ale protagoniștilor, iar la final i-a aplaudat îndelung pe HORAȚIU MĂLĂELE, ION CARAMITRU, MEDEEA MARINESCU, ALEXANDRU BINDEA, COSTINA CIUCIULICA, TEODORA MARES,A DORIN ANDONE, TOMI CRISTIN și ALEXANDRU GEORGESCU. Maestrul a avut doar cuvinte de lăuda la adresa spectacolului jucat cu casă închisă și a promis că nu va pierde reprezentațiile aniversare ale DINEULUI CU PROȘTI, ce vor marca ziua de naștere a lui HORAȚIU MĂLĂELE.
Pornind de la reprezentația aniversară programată pe 1 august, DINEUL se va jucs, la cererea publicului, și pe 31 iulie.
În savuroasă partitură la care sunteți invitați pe 31 iulie și 1 august, este vorba despre o joacă de oameni mari: un grup de intelectuali, plictisiți de viață pariziană, se ține de soții: în fiecare miercuri seară se întâlnesc pentru un DINEU CU PROȘTI. Adică fiecare dintre ei, după ce a scotocit după cel mai prost dintre proști și i-aA intocmit cu meticulozitate dosarul, își aduce la întâlnirea simandicoasă exemplarul.
Peste scriitura desăvârșită a lui Francis Veber se așterne, în regia impecabilă a lui ION CARAMITRU, suflul desăvârșit al unei distribuții remarcabile: HORATIU MALAELEA în rolul prostului trist și binevoitor; ION CARAMITRU, în rolul editorului versat; MEDEEA MARINESCU, amantă bețivă și isterica; ALEXANDRU BINDEA, portărelul mucalit, care tăce și face; COSTINA CIUCIULICA/TEODORA MARES, soția delicată, discretă, dar puțin nefericită; DORIN ANDONE/TOMI CRISTIN, un om de lume, degajat si ALEXANDRU GEORGESCU, un medic precaut și categoric.
HORAȚIU MĂLĂELE îi da viață lui Francois, personaj pe al cărui schelet, sarbatoritul pune carne cu o migală desăvârșită, probabil cu aceeași scrupulozitate cu care Francois plamadeste poduri din bețe de chibrit. Astfel, preț de o oră și jumătate, prostia aproape inocență, dar teribilă, a lui FranA§ois răsare senină, cu o grație burlescă: dacă după o gafă a lui Francois te aștepți, din clipă-n clipă, să dea iar cu bâta-n baltă de mama focului, nu te înșeli. O s-o tranteasca mult, mult mai rău! Până când o să te doară pieptul de atâta râs. Însă pe fundul bălții în care prostul lovește, naiv și sistematic totodată, cu bată, se ascund profunzimi subtile, pe careA bine-arA fi să nu le scapi din vedere. Nu că altminteri Dineul…A n-ar fi delicios!
Ca întotdeauna, dincolo de tot amuzamentul, în comedie se infige cate-o sulita de tragic. În spatele prostului de menajerie se ascund dramă și tristețea. Astfel încât, după ce te-ai zguduit de râs o oră și jumătate, te trec fiori pe șira spinării când Francois, care se prinde în final de schema, rostește cu lacrimile-n gat și cu un tragism de care nu l-ai crede în stare pe un gogoman că el: "Să va gândiți de 1.000 de ori înainte să spuneți despre cineva că este prost!" Lecția adevărată o încasează tocmai cei care se credeau geniali: "De două ore primesc palmă după palmă. Ați reusit sa-A razbunati pe toți proștii, de la toate dineurile!”, rostește la final gazda.