21.3 C
București
vineri, 10 mai 2024
AcasăAlegeri 2016Jobul săptămânii: Consultant de imagine

Jobul săptămânii: Consultant de imagine

Cunoştinţe de psihologie sunt necesare unei persoane care doreşte să ofere consultanţă de imagine şi urmăreşte înţelegerea şi evaluarea nevoilor clienţilor pentru a-i îndruma în vederea obţinerii rezultatelor de comun acord stabilite.

Îmbunătăţirea vieţii profesionale, cât şi a celei personale reprezintă scopul final pe care îl urmăreşte un consultant de imagine la clienţii săi. Până acolo, activitatea unui consilier presupune mai multe etape, care necesită cunoştinţe în domenii precum arta sau psihologia. „Consultantul de imagine apreciază care sunt punctele forte şi obiectivele clientului, ghidează, sfătuieşte şi modelează pentru a obţine o imagine profesională care transmite încredere, profesionalism şi, de ce nu, succes”, precizează Mihaela Berciu, consultant de imagine. „Mai mult, consultantul ajută la consolidarea încrederii în sine. El are puterea de a-i transforma pe acei dispuşi să răspundă unei astfel de provocări şi care înţeleg importanţa unei imagini profesionale corecte, precum şi efectul acesteia atât asupra propriei persoane, cât şi asupra celor din jur”, completează Berciu.

„Mai multe faze”

În România, meseria de consultant nu este inclusă în clasificarea ocupaţiilor şi nici nu există o certificare naţională pentru a profesa. Totuşi, pentru acreditare, singura autoritate recunoscută la nivel internaţional este Asociaţia Internaţională a Consultanţilor de Imagine (AICI). „Autorizarea include urmarea cursurilor recunoscute de către AICI, cursuri al căror preţ este de ordinul câtorva mii de euro”, spune Carmen Okabe, ambasador al AICI pentru România, care organizează periodic cursuri de consultanţă de imagine în ţară.

Mai mult, Carmen Okabe susţine că pentru a deveni consultant de imagine ai nevoie atât de cunoş­tinţe pe care le poţi dobândi la orice vârstă, dar şi de unele care se pot obţine doar în urma unei experienţe trăite. „De aceea, pentru a deveni consultant de imagine sunt mai multe faze. Prima este cea în care se pot obţine cunoştinţe despre imagine, culoare, forme, prezentare etc. şi care pot fi dezvoltate în urma unor colaborări cu specialişti. Apoi, vorbim de trecerea la vorbirea în public şi la o imagine corporatistă, unde experienţa de viaţă şi cea de consultanţă te poziţionează mai bine şi îţi dau autoritatea necesară pentru a te face ascultat”, consideră Okabe.

Nevoia de informaţii

Pentru a fi un specialist în domeniul său, un consultant de imagine trebuie să fie o persoană extrem de informată. „Consultantul are cunoş­tinţele necesare înţelegerii şi evaluării nevoilor clienţilor şi ca­pa­citatea de a-i îndruma în vederea obţinerii rezultatelor de comun acord stabilite”, explică Mihaela Berciu.

De asemenea, Carmen Okabe subliniază că un consultant trebuie să ştie să comunice eficient pentru a reuşi să obţină o relaţie de încredere cu partenerii săi. Mai mult, un consilier de imagine poate avea din abilităţile unui psiholog. „Consultantul trebuie să cunoască foarte bine natura umană şi manifestările ei emoţionale, fără de care nu poate avea o înţe­legere deplină a situaţiei clientului/clientei”, mărturiseşte Okabe. „Nemulţumirea clienţilor faţă de imaginea lor exterioară vine din cauza emoţiilor negative sau a unor traume din trecut, iar consultanţii de imagine trebuie să fie capabili să identifice cauza acestor emoţii”, adaugă Carmen Okabe. 

Experienţe

Un consultant de imagine poate avea experienţă din domeniul esteticii, ­coaching-ului sau consultanţei de business. Totuşi, poate fi şi cineva care nu are astfel de experienţe, dar este capabil să îşi însuşească toate cunoştinţele necesare pentru a desfăşura activitatea de consultanţă şi să lucreze cu o echipă de specialişti pe lângă el.

De exemplu, ca să identifici coafura care avantajează o persoană, nu trebuie să fii capabil să tunzi sau să coafezi, ci să ai o bună colaborare cu un stilist care să înţeleagă ceea ce îi ceri în calitate de consultant de imagine.

Mai mult, nu trebuie să fii ­designer ­vestimentar, dar trebuie să ai cunoştinţe ­ample despre morfologiile/tipologiile umane şi despre ţesături, pentru a alege ­materialele şi croiul potrivit pentru o anume siluetă.

Nu în ultimul rând, nu trebuie să fii estetician sau antrenor sportiv ca să îţi consiliezi ­clientul să slăbească, ci trebuie să îi dai soluţiile care să îl facă să se ­simtă bine la greutatea pe care o are în prezent. În acest sens, culorile şi croielile ­hainelor pe care le îmbracă joacă un rol foarte important.

Sursa: Carmen Okabe

Cele mai citite

Spitalul Foișor, date de ultimă oră despre starea lui Florin Piersic

În urma evaluării din această dimineață, s-a constatat că starea de sănătate a lui Florin Piersic este ușor îmbunătățită, cu o evoluție lent favorabilă,...

Specialiștii Muzeului Național de Artă al României se alătură grevei din Cultură

Sindicatul Specialiștilor Muzeului Național de Artă al României, afiliat  federației sindicale CulturMedia și confederației Cartel ALFA,  se solidarizează  cu  toți ceilalți colegi ai sindicatelor...

6 piese de mobilier esențiale în amenajarea unei camere pentru tineret

Cu siguranță, amenajarea unei camere pentru tineret este o sarcină care necesită atenție și creativitate....
Ultima oră
Pe aceeași temă