Învăţaţi şi antrenaţi-vă sistematic să vă folosiţi puterea vocii, deoarece atunci când vorbiţi, aproximativ 34% din comunicare depinde de caracteristicile ei.
La ce şi pentru ce ne ajută vocea? Tonul vocii interlocutorilor, fie şedinţă, fie că suntem la un interviu de angajare, la negocierea unui contract sau chiar în familie, ne indică orice fel de emoţie trăită şi el trebuie ascultat şi descifrat.
Tonul vocii ne indică dacă ne simţim confortabil, dacă suntem stresaţi, dacă ne place sau nu un anumit aspect din acea conversaţie. O voce Felul în care interlocutorul îşi alege cuvintele poate fi extrem de relevant pentru noi în decodificarea sentimentelor şi intenţiilor sale. Observaţi dacă predomină cuvintele cu sensuri negative sau schimbările de registru, de la limbajul formal spre limbajul prea copilăresc. Acordând atenţie caracteristicilor vocii, veţi ajunge să înţelegeţi mai bine partenerii de discuţie şi, implicit, veţi avea o comunicare mai eficientă.
Aşteptăm întrebările dumneavoastră pe email la andrei.munteanu@romanialibera.ro sau pe adresa redacţiei, strada Nerva Traian, nr.3, bl. M 101, et.5, sector 3, Bucureşti.