Diplomat, eficient, team-player, bun negociator, bun observator, bun coordonator, credibil etc. Sunt doar câteva dintre calităţile pe care omul de resurse umane trebuie să le aibă pentru a fi cu adevărat performant în munca sa.
Dincolo de toate aceste aspecte, important este ca cel care lucrează în HR să fie… om, spune Anca Georgescu – Aladgem, Chief Human Resources Officer, Romtelecom şi Cosmote. În opinia sa, omul de HR trebuie să dea dovadă de consecvenţă în etică, să fie capabil să-şi recunoască vulnerabilităţile, dar şi faptul că „nu le ştie pe toate”.
Din punctul de vedere al lui Dragoş Anastasiu, preşedinte Eurolines România şi TUI Travel Center, rolul specialiştilor în resurse umane este acela de a-i determina pe angajaţi să gândească în termeni de „ce pot face eu pentru ceilalţi?”.
„Am nevoie de HR pentru educaţie, ca partener pentru a vinde valorile companiei clienţilor interni, dar şi pentru a prezenta compania ca employer of choise în recrutare”, precizează Dragoş Anastasiu.
Mihaela Matei, EMBA trainer şi expert EXEC-EDU, are o altă viziune asupra modului în care poate fi definit omul de HR în contextul actual. Ea consideră că HR-ul a ieşit sau ar trebui să iasă din zona administrativă. Specialistul în resurse umane trebuie să fie acum un partener de business, spune Mihaela Matei. Prin urmare, el trebuie să coboare în organizaţie, să înţeleagă în detaliu cum funcţionează business-ul. Înţelegând ceea ce se întâmplă pe teren, el îşi va putea forma o părere realistă despre obiectivele companiei pe care le va putea transmite apoi de la lideri către toţi angajaţii, pe înţelesul tuturor. De asemenea, este important pentru un HR-ist să aibă şi cunoştinţe tehnice. (Continuarea pe ManagerExpress.ro)