11.9 C
București
joi, 24 octombrie 2024
AcasăAlegeri 2016Demisia, ultima soluţie

Demisia, ultima soluţie

Atunci când sunteţi angajat într-o firmă care nu vine în întâmpinarea aşteptărilor dumneavoastră şi vă face nefericit, puteţi încerca să profitaţi de anumite ponturi care vă sunt la îndemână. Schimbarea spaţiului de lucru, îndeplinirea sarcinilor grele în prima parte a programului sau crearea de prietenii printre colegi sunt câteva dintre variantele care vă pot face timpul petrecut la birou mai plăcut. Ultima cale de a fi fericit cu jobul este schimbarea sa, dar nu înainte de a avea un orizont realist.

Opt modalităţi de a vă face activitatea la birou mai uşoară şi a vă creşte respectul de sine sunt propunerile platformei online Squidoo.com, accesibile oricărei persoane dornice de a se dezvolta profesional.

Profitaţi de resursele companiei

Fiecare loc de muncă are avantajele sale. Gândiţi-vă la modul în care resursele companiei în care lucraţi vă pot ajuta să obţineţi noi abilităţi, experienţă şi cunoştinţe pentru a progresa în viitor. De exemplu, poate că puteţi utiliza Internetul la prânz pentru a căuta noi locuri de muncă. De asemenea, puteţi apela la reţeaua de contacte pe care o aveţi pentru a căuta un alt job înainte de a pleca. Dacă vă gândiţi să începeţi o afacere în viitor, puteţi obţine informaţii despre furnizorii şi clienţii companiei în care lucraţi, pentru a-i putea utiliza în viitor. Făcând aceste lucruri vă vor ajuta să vă simţiţi că evoluaţi, chiar dacă sunteţi încă în acelaşi loc de muncă.

Dimineaţa, timp pentru sarcinile nedorite

Dacă există o sarcină pe ordinea de zi care nu vă creează foarte multă plăcere, încercaţi să o îndepliniţi în prima parte a zilei. Nu este nimic mai rău decât să vă gândiţi toată ziua că aveţi de realizat un lucru pe care îl consideraţi că nu vine în întâmpinarea aşteptărilor dumneavoastră. Nu contează cât de mult încercaţi să-l scoateţi din minte, vă va trage în jos pe parcursul întregului program. Dacă veţi realiza că aţi terminat treaba mai puţin dorită în primele ore de lucru, veţi fi încântaţi şi veţi lucra cu mai mult spor restul zilei.

Fiţi pozitiv

Uneori, ne putem simţi rău la muncă şi din cauza noastră. Asiguraţi-vă că atunci când sunteţi la birou, depuneţi efortul de a fi 100% pozitiv. Zâmbiţi cum intraţi în birou şi salutaţi pe toată lumea. Scrieţi-vă pe o listă toate lucrurile mulţumitoare la locul de muncă curent şi actualizaţi-o atunci când este nevoie. Veţi vedea că uneori sunt lucruri bune la jobul pe care îl aveţi, dar că în primă fază nu le conştientizaţi, pentru că vă concentraţi prea mult pe cele negative. În plus, nu pierdeţi nici un strop de energie în acţiuni mai puţin avantajoase, precum bârfa din pauză sau ofurile spuse între colegi. Oricum, fiind pozitiv, puteţi pune mai mult entuziasm în ce realizaţi la birou.

Schimbaţi-vă mediul de lucru

Încercaţi să vă înconjuraţi cu elemente care vă pot ajuta să vă simţiţi mai bine şi să vă personalizaţi spaţiul de lucru cât de mult vă este permis. Un prim-pas este să puneţi o fotografie a unei persoane dragi sau a animalului de companie pe birou. O variantă mai surprinzătoare este să vă puneţi o imagine a ceea ce vă determină să vă duceţi la muncă. De exemplu, dacă sunteţi în perioada de economisire pentru o maşină nouă, puneţi-vă poza ei pe birou. În schimb, dacă faceţi această activitate doar pentru a le asigura confortul copiilor, imaginea lor vă va da putere în unele situaţii dificile.

Faceţi-vă prieteni

Cei mai fericiţi oameni la locul de muncă sunt cei ai căror colegi sunt prietenii lor. Prin urmare, încercaţi să vă găsiţi printre colegi posibili amici. De exemplu, observaţi ce interese comune aveţi cu cei din birou şi lansaţi discuţii care vizează mai puţin activitatea de la job. Mai mult, puteţi pune întrebări despre timpul liber, familie sau prieteni. Veţi observa că aceste discuţii vă vor face să vă simţiţi mai bine.

Oferiţi-vă mici recompense

Răsplătiţi-vă pe tot parcursul zilei cu mici atenţii. O posibilitate este să îndepliniţi întâi o sarcină mai grea, urmată de una mai uşoară şi care vă place. Mai mult, puteţi, de exemplu, să luaţi câte o bucată de ciocolată sau câte o pauză de cinci minute la fiecare oră de lucru. Aceste recompense vă vor ajuta să vă uitaţi la ziua de lucru diferit. În cele din urmă, la sfârşitul zilei puteţi să vă oferiţi ocazia să ieşiţi în parc la o plimbare, la un film sau să gătiţi o cină gustoasă.

Faceţi ceva plăcut la prânz

La începutul zilei, asiguraţi-vă că aveţi ceva de făcut important în pauza de la prânz. Citiţi câteva pagini din cartea sau revista preferată sau faceţi o plimbare de zece minute în parcul de lângă birou. Mai mult, puteţi să vă sunaţi cel mai bun prieten pe care nu l-aţi mai văzut de ceva vreme. Nu în ultimul rând, ascultaţi puţină muzică care vă poate relaxa. Conform unor cercetători, angajaţii care îşi iau integral şi într-un mod plăcut pauza de prânz vor fi mai productivi restul zilei.

Schimbaţi-vă jobul

Dacă nici una dintre variantele de mai sus nu vă face mai fericit la locul de muncă, creaţi-vă un ori¬zont realist pentru a vă găsi o altă sursă de venit şi stabiliţi-vă o dată pentru a părăsi actualul serviciu. Veţi fi mult mai împăcat atunci când vă veţi schimba jobul. Totuşi, o dată ce v-aţi hotărât să urmaţi acest pas, apucaţi-vă serios de căutarea altei oportunităţi. Înscrieţi-vă în baza firmelor de recrutare, aplicaţi pentru poziţiile disponibile pe piaţă, folosiţi-vă de reţeaua de contacte pe care o deţineţi sau urmaţi o nouă calificare.

Opt SEMNE CĂ SUNTEŢI NEFERICIT LA JOB
1. AMÂNAŢI REALIZAREA SARCINILOR. Persoanele care tot timpul îşi amână sarcinile sunt văzute slabe profesional. Totuşi, poate fi un semn al neplăcerii nerealizarea anumitor treburi.

2. VĂ PETRECEŢI SEARA DE DUMINICĂ, GÂNDIDU-VĂ LA ZIUA DE LUNI. Unul dintre cele mai îngrijorătoare lucruri este ca nefericirea de la birou să fie prezentă în timpul liber.

3. MUNCIŢI DOAR PENTRU SALARIU. Atunci când nu vă place locul de muncă în sine, vă concentraţi mai mult pe salarii şi avantaje, singurele aspecte obiective existente.

4. NU SIMŢIŢI CĂ VĂ AJUTAŢI COLEGII. Un studiu psihologic a arătat că oamenii care nu sunt într-o stare pozitivă oferă mai greu un sprijin unei persoane care are nevoie de ajutor.

5.SIMŢIŢI ZIUA MAI LUNGĂ DECÂT PARE. Dacă primul lucru pe care îl faceţi dimineaţa este să calculaţi numărul de ore până când reveniţi acasă, în mod ironic, acest lucru face ca ziua de muncă să se simtă mai lungă.

6.NU AVEŢI PRIETENI LA LOCUL DE MUNCĂ. Studiile arată că cel mai puternic factor care prezice fericirea este existenţa unui amic la birou.

7.NU VĂ PASĂ DE NIMIC. Când sunteţi nefericit, ultimul lucru de care o să vă pese este locul de muncă.

8.AVEŢI ANUMITE SIMPTOME FIZICE. Insomnia, durerile de cap, lipsa energiei sunt semne ale nefericirii.

Sursa: PositiveSharing.com

Sarcinile grele este bine să le îndepliniţi în prima parte a zilei. FOTO shutterstock

Andrei Munteanu
Andrei Munteanu
Andrei Munteanu
Cele mai citite

Italia, locul unde magnatii discreți mor în condiții suspecte: ancheta finalizată în cazul milionarului Petrescu și moartea misterioasă a lui Michael Lynch ridică mai...

Italia a devenit, în mod surprinzător, scena unor tragedii misterioase în care magnații lumii de afaceri dispar în circumstanțe dubioase. Două cazuri recente, ale...

Ceremonia de deschidere a Jocurilor Olimpice de la Paris, o desfășurare de 100 de milioane de euro

Un raport recent de 102 pagini dezvăluie pentru prima dată costul oficial al Ceremoniei de deschidere a Jocurilor Olimpice de la Paris Organizată pe râul...

LeBron și fiul său Bronny James au scris istorie! Primul meci împreună în NBA

LeBron James și fiul său, Bronny, au jucat pentru prima oară împreună într-un meci oficial din NBA, un moment istoric atât pentru cei doi,...
Ultima oră
Pe aceeași temă