26.1 C
București
joi, 25 iulie 2024
AcasăAlegeri 2016Cum am devenit manager: „Prin tenacitate şi profitând de fiecare şansă"

Cum am devenit manager: „Prin tenacitate şi profitând de fiecare şansă”

Mă feresc să dau sfaturi, întrucât nu există reţete universal valabile. În carieră, la fel ca în viaţă, există oportunităţi de care trebuie profitat, cu implicare totală şi perseverenţă.

 

Nu am refuzat nici un proiect cu po­ten­ţial, majorita­tea fiind adevărate provocări. Au fost perioade în care am adormit cu laptopul în braţe, însă, cu siguranţă, nu aş fi fost la acest nivel dacă aş fi optat pentru un somn liniştit şi un program de lucru de la ora 9.00 la 17.00.

Şcoala, necesară, dar nu suficientă

Despre suportul Facultăţii de Relaţii Economice Internaţionale în carieră, pot spune că unul dintre cadrele didactice, dar şi pro­fesioniştii a căror tehnică de predare  a fost vitală în clădirea bazelor pentru viitoarea mea profesie a fost Toni Teau, profesor de contabilitate. Tot în facultate am simţit direct impactul stilului de predare asupra elevilor proprii în timpul unui job de instructor de informatică, dar, în ansamblu, cred că studiile ­universitare din România ajută mai mult la dezvoltarea personală decât la crearea de abilităţi practice specifice.

Intrarea în „jungla corporatistă”

În 1998, am intrat în Big 4 (cercul celor patru companii mari de consultanţă, audit şi contabilitate de la nivel mondial – n.r.) fără să fi visat neapărat la meseria de auditor, ci la şansa de a lucra într-o multinaţională. Mai mult decât atât, profesia de auditor te pune în contact cu diverse domenii de activitate, ce reprezintă un mare plus pentru cineva la început de carieră. În audit, trecerea de la o funcţie de execuţie la una de coordonare se face parcurgând anumite etape foarte bine stabilite în cadrul Big 4. În cazul meu, s-a întâmplat la fel în compania Deloitte.

Comunicarea este cheia

Cei doi ani ca CFO (Chief Financial Officer) la Cramele Halewood au făcut foarte bine trecerea de la audit şi controlling la etapa următoare. Cea mai mare provocare pe care am avut-o ca manager financiar, atât aici, cât şi în toate celelalte proiecte, a fost fluidizarea comunicării interdepartamentale. Din punctul meu de vedere, lipsa acestei componente în cadrul unei companii este principala sursă a problemelor.

Cunoştintele tehnice nu sunt de neglijat, dar există mulţi specia­lişti care nu transmit „know-how-ul” de care dispun şi nu reuşesc să formeze echipe cu performanţe bune. Totodată, este extrem de important ca oamenii pe care îi conduci să ştie care-ţi sunt aşteptările, să cunoască finalitatea proiectelor în care îi implici şi să se simtă motivaţi. Nu în ultimul rând, în management este foarte importantă capacitatea de a delega atribuţii, iar acest lucru nu este posibil decât dacă există încredere în echipă. 

O echipă, o viziune

Echipa cu care lucrez din 2005 reprezintă o nouă etapă în carieră. Ne uneşte viziunea de a dezvolta un domeniu de nişă în sfera managementului de restructurare, însă ce m-a atras cel mai mult la Vel­dtster Management & Consulting a fost faptul că schimbarea face parte din munca noastră de zi cu zi. Avem clienţi din domenii diferite, în numele cărora interacţionăm cu bănci, autorităţi locale, auditori independenţi, parteneri comerciali etc. Provocările zilnice îmi tes­tează tenacitatea, dar odată re­zolvate, se dezvăluie a fi adevă­rate oportunităţi de înnoire şi îmbunătăţire.

„Este vorba de «alegeri»”

La acest nivel, ziua de muncă începe devreme şi se poate termina destul de târziu. Nu poţi să nu răspunzi la telefon doar pentru că s-a terminat programul sau pentru că este weekend. Cu siguranţă că în acest ritm eşti obligat să renunţi la anumite aspecte ale vieţii, însă eu cred că este vorba de „alegeri”. În cazul meu, munca ocupă o par­te importantă din zi, dar sunt conştientă că în curând va veni vremea când voi aloca mai mult timp familiei. Momentan, am spriji­nul celor apropiaţi şi profit de clipele petrecute cu ei. 

CARTE DE VIZITĂ

În prezent, Cristina Stoian ocupă funcţia de director financiar (CFO) în cadrul companiei Teraplast. Anterior ocupării acestei poziţii, Stoian a deţinut funcţii similare în cadrul La Fourmi, Halewood România şi Sanex, iar, în perioada 1998 – 2002, a fost auditor în cadrul KPMG şi Deloitte&Touche. În 1998, Cristina Stoian a absolvit Facultatea de Relaţii Internaţionale a Academiei de Studii Economice din Bucureşti, cu specializare în tranzacţii internaţionale.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă