Dacă achiziţionaţi online un produs, aveţi dreptul să-l returnaţi în 10 zile lucrătoare. Acesta este numai unul din drepturile de care se bucură cetăţenii europeni şi de care beneficiază şi românii, începând cu 2007, se arată într-un comunicat al Comisiei Europene (CE), remis redacţiei.
Din luna iunie a anului trecut, CE a demarat o campanie care urmăreşte să îi informeze pe români de drepturile pe care le au în calitate de consumatori europeni. Astfel, dacă achiziţionaţi online un produs, aveţi dreptul să-l returnaţi în 10 zile lucrătoare. De asemenea, aveţi dreptul să cereţi reparaţia gratuită sau înlocuirea unui produs recent cumpărat, dacă nu funcţionează aşa cum ar trebui, precum şi să solicitaţi compensaţii atunci când pachetul de vacanţă achiziţionat nu corespunde cu ceea ce aţi citit în broşură şi cu serviciile pe care le-aţi plătit.
Este bine să păstraţi bonul fiscal sau factura produsului/ serviciului achiziţionat, să verificaţi datele cuprinse în certificatul de garanţie al produsului (legea garantează doi ani de funcţionare perfectă a unui produs) şi ca persoana de la care îl achiziţionaţi să aibă o autorizaţie de comerciant.
Dacă produsul cumpărat nu funcţionează corect, puteţi face o plângere la departamentul de relaţii cu clienţii al comerciantului şi să menţionaţi ceea ce doriţi- înlocuirea/ repararea produsului sau restituirea contravalorii obiectului, precum şi un termen maxim pentru răspuns- 15 sau 30 de zile. Ataşaţi plângerii orice documente relevante care să susţină cererea dvs.
În cazul în care nu primiţi un răspuns, sau răspunsul primit nu vă mulţumeşte, vă puteţi adresa unei asociaţii a consumatorilor sau, în cazul în care aţi cumpărat produsul dintr-o altă ţară membră a Uniunii Europene, Centrului European al Consumatorilor.
Campania „E dreptul tău! Acţionează” se va derula până în mai 2013.
Puteţi citi aici care sunt drepturile de care beneficiaţi în calitate de consumatori.