13.3 C
București
luni, 20 mai 2024
AcasăAlegeri 2016Aplicabilitatea, atuul predării nord americane

Aplicabilitatea, atuul predării nord americane

Daniel S. Papp consideră că educaţia perfectă trebuie să îmbine teoria, dezvoltarea abilităţilor practice, cât şi informaţiile contextuale. În plus, Papp spune că me­to­dele de studiu nord-americane sunt preferate, pentru că se ba­zea­ză pe aplicabilitatea a ceea ce se învaţă la cursuri.

Care este profilul celor care urmează programele Kennesaw State University (KSU)?

Universitatea Kennesaw este a doua universitate ca mărime din statul Georgia, având peste 23.000 de studenţi în progra­me­le cu diplomă sau certificare şi peste 20.000 de studenţi ce ur­mează cursuri fără certificare – „non-degree”. Prin urmare, studenţii au cunoştinţe foarte variate şi un nivel de pregătire diferit. Cam trei sferturi dintre ei sunt absolvenţi de liceu, iar un sfert au experienţă în câmpul mun­cii. Un podere de apro­ximativ 21% este reprezentată de minorităţi.

Care e idealul vostru în ceea ce îi priveşte pe studenţi?

Ne dorim studenţi inteligenţi, capabili să depună eforturi, ambiţioşi. Majoritatea studenţilor noştri se potrivesc acestui profil.

Dumneavoastră aţi fost
un student ideal?

Îmi place să cred că am fost, dar nu ştiu dacă profesorii mei ar fi de aceeaşi părere.

Cum e să studiezi la KSU?

Studenţii sunt încântaţi de această experienţă. Spre exemplu, universitatea organizează cel mai amplu program de pre­gătire pentru asistente medi­cale, o certificare extrem de căutată în această perioadă. Un alt program de succes este cel al Colegiului de Educaţie, care se adresează celor ce vor să devină profesori, fiind al doilea program ca mărime din statul Geor­gia. În ultimii cinci ani, am avut mai mulţi studenţi care s-au transferat la KSU decât studenţi care au plecat de la KSU către o altă universitate.

Care sunt metodele de predare utilizate de profesori?

Mulţi profesori utilizează la cursurile lor metode de lucru în echipă şi metode de predare online. Cei mai mulţi dintre ei obişnuiesc să stimuleze la cursu­rile lor comunicarea între profesori şi studenţi, cât şi interactivitatea prin simulări, jocuri pe echipe, învăţare experenţială.

În ce mod sunt încurajaţi studenţii să se pregătească pentru intrarea pe piaţa muncii?

În majoritatea programelor noastre universitare, studenţii se bucură de experienţe practice care le vor fi utile pe piaţa muncii. Dobândesc abilităţi specifice, care îi vor ajuta să găsească de lucru şi, mai mult, au acces la oportunităţi de internship în cadrul companiilor.

Românii ar putea obţine burse
de la KSU?

Tinerii din România ar putea obţine ceea ce noi numim „scutiri de taxe pentru studenţii din afara statului”, ceea ce le-ar permite să urmeze cursurile KSU cu aceleaşi costuri ca lo­cuitorii sta­tului Georgia. De asemenea, ar putea obţine şi alte tipuri de burse, în special în acest an, intitulat „Year of Romania”.

Ce valoare adaugă educaţia în stil nord-american?

Metodele de studiu nord-americane sunt preferate, în majoritatea privinţelor, de către oamenii de afaceri şi de către angajaţii din toată lumea, atuul principal fiind aplicabilitatea a ceea ce se învaţă în clasă.

În prezent, KSU deţine un parteneriat cu ASEBUSS, România. Care sunt motivele pentru care a fost încheiat acesta?

Piaţa globală de programe Exe­cutive MBA (EMBA) a fost mulţi ani una puternică. Dincolo de efectele pe care recesiunea financiară le-a avut pretutindeni asupra înscrierilor, aceste programe continuă să atragă tineri manageri care doresc să se pregătească în vederea obţinerii unor poziţii mai importante de leaderi sau care au în plan desfăşurarea unor proiecte antreprenoriale. România reprezintă o piaţă dinamică pentru aceste programe, având în vedere că, de la intrarea în Uniunea Europeană, se bucură de un influx constant de companii multinaţionale, existând astfel o cerere continuă de studii de masterat pentru dezvoltarea managerială, educaţie care se concentrează pe cunoştinţele de business multinaţionale şi pe aptitudinile de leader. Nu în ultimul rând, românii învaţă cu uşurinţă una sau mai multe 
limbi străine şi stăpânesc foarte bine limba engleză, limbă în care se desfăşoară toate cursu­rile.

În ce măsură, nevoile absolvenţilor unui MBA urmat în Statele Unite diferă de cele ale celor dintr-o ţară europeană?

Nevoile tinerilor manageri din România nu sunt diferite de cele ale managerilor de pe alte pieţe. Globalizarea comerţului a „nivelat terenul de joc” pentru cele mai multe companii de pretutindeni, şi România nu face excepţie. Ţara s-a dovedit deja a fi o tentaţie puternică pentru corporaţiile multinaţionale. Are o forţă de muncă dinamică, în curs de dezvoltare, educată şi îşi construieşte o poziţie dominantă în Europa postsovietică.

Aţi jucat rugby şi aţi antrenat echipe de tineret de baseball şi fotbal. Ce reprezintă sportul pentru dvs. şi cum v-a format?

Aceste sporturi m-au ajutat să dezvolt abilităţi de leader şi să învăţ cum să lucrez mai bine cu oamenii în vederea îndeplinirii unui obiectiv.

Cum vedeţi educaţia perfectă?

Consider că educaţia perfectă trebuie să îmbine teoria, dezvoltarea abilităţilor practice, principiile şi valorile morale, informaţiile contextuale.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă