Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Foto: Arhivă

Programul serviciilor de paşapoarte din București şi Ilfov a fost prelungit, iar valabilitatea actelor de călătorie s-a dublat

Serviciile de paşapoarte din Bucureşti şi Ilfov îşi vor prelungi programul de lucru cu publicul şi, potrivit noului orar, în zilele de luni, marţi şi miercuri instituţiile vor funcţiona până la ora 18:30, iar în zilele de joi şi vineri acestea vor fi deschise până la ora 16:30.

Share

Mihai Diac 0 comentarii

Actualizat: 23.07.2018 - 19:29

“În zilele de luni, marţi şi miercuri serviciile de paşapoarte vor funcţiona până la ora 18.30, iar în zilele de joi şi vineri până la ora 16.30. (...) Programul prelungit va fi valabil în perioada 23 iulie – 31 august, când experienţa ultimilor ani a arătat că numărul cetăţenilor care solicită paşapoarte este mai ridicat comparativ cu restul anului”, se arată într-un comunicat de presă de presă transmis, luni, de Ministerul Afacerilor Interne (MAI).

Potrivit aceluiași comunicat, a fost suplimentat numărul de angajați de la ghişee, iar structurile de paşapoarte au fost mutate în sedii noi, care oferă condiţii mai bune pentru public.

“Pentru regiunea Bucureşti-Ilfov, structurile de paşapoarte funcţionează în două centre comerciale, Plaza România şi ParkLake, numărul total de ghişee fiind de 42. Timpul mediu de procesare al unei cereri este de şapte minute la oricare dintre sedii. Recomandăm cetăţenilor să îşi facă programare online pe site-ul www.epasapoarte.ro, în acest caz, timpul de aşteptare la ghişeu fiind zero”, precizează comunicatul de presă.

O altă noutate este aceea că, începând cu data de 20 iulie 2018 a crescut valabilitatea paşaportului simplu electronic pentru persoanele de peste 18 ani, de la cinci la zece ani.

De asemenea, au fost schimbate condiţiile de eliberare a paşaportului simplu temporar. Acesta se va elibera doar în situaţii obiective, în baza unor documente care justifică urgenţa deplasării, din motive familiale, de sănătate sau profesionale, care nu permit aşteptarea timpului necesar pentru eliberarea unui paşaport electronic. În astfel de cazuri, termenul de soluţionare a cererii de eliberare a documentului de călătorie temporar este de cel mult trei zile lucrătoare.

Cetăţenii care nu doresc un paşaport simplu electronic sau care nu pot prezenta documentele care să justifice urgenţa deplasării, vor primi paşaport temporar în termenul de eliberare a documentului electronic - maxim 30 de zile lucrătoare, în cazul cererilor depuse în ţară, şi cel mult 90 de zile lucrătoare pentru cererile depuse în străinătate.

Comentarii

loading...