Revista Playboy pune capăt tradiției de 62 de ani care a consacrat-o: nu va mai publica fotografii cu femeie dezbrăcate, potrivit Mashable.com.
Decizia revistei a fost anunțată într-un articol din New York Times, în care s-a anunțat noua direcție a revistei. Astfel, Playboy va publica în continuare fotografii cu femei in ipostaze provocatoare, doar că nu vor mai fi nud.
Playboy a fost ”forțată” să recurgă la alte metode de a-și fideliza clientela, pe fondul declinului presei scrise. Mai mult, în timp ce multe reviste au trecut cu succes în online, Playboy nu a reușit această performanță. Directorul executiv, Scott Flanders, a declarat că Internetul pune o gamă largă de pornografie la dispoziția utilizatorilor, astfel că fotografiile Playboy, care odată ieșeau în evidență, nu sunt ceva neobișnuit în online.
Revista Playboy a cunoscut un succes internațional, nu numai datorită nudității femeilor, ci și pentru că a publicat autori cunoscuți și a realizat interviuri cu o serie de figuri marcante în cultura și politica internațională, precum Miles Davis, Martin Luther King Jr., Steve Jobs, Fidel Castro și John Lennon.
Scott Flanders a glumit despre această decizie, spunând că acum cititorii Playboy chiar vor cumpăra revista pentru articolele sale.
”Am putea spune că nuditatea ne distrage și ne micșorează audiența, în loc să o mărească”, a declarat directorul executiv al Playboy.
Pe site-ul companiei nu au mai fost publicate fotografii cu femei goale de mai bine de un an. Rezultatul a fost creșterea numărului de vizitatori unici la 16 milioane, de patru ori mai mult decât înainte.