Aproape 5.000 de români au fost amendați de la începutul anului pentru apeluri false la numărul de urgență 112. În loc să anunțe o urgență, aceștia au făcut glume proaste, au înjurat operatorii serviciului sau pur și simplu au încercat să poarte discuții irelevante, ținând astfel linia ocupată, potrivit Mediafax.
Cei aproape 5.000 de români au primit amenzi cuprinse între 500 şi 1.000 de lei fiecare, fie pentru că au făcut glume proaste, au ţipat, au cântat, au pus muzică, au adus injurii operatorilor 112, au încercat să converseze sau să fie ascultaţi de către cineva ori au solicitat diverse informaţii cu caracter nonurgent.
În situaţia în care persoanele care apelează abuziv Serviciul 112 sunt identificate, acestea pot primi amendă între 500 şi 1.000 lei. Astfel, în primele luni ale acestui an au fost aplicate 4.892 de sancţiuni contravenţionale, conform informațiilor oferite de Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS), mai scrie Mediafax.
Problema este, însă, că de cele mai multe ori acest tip de apel este iniţiat de pe telefoane cu serviciu preplătit şi nu sunt identificabile, astfel că sancţiunile nu relevă numărul mare de apeluri false.
În primele cinci luni ale acestui an, în Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă, au fost recepţionate, în medie, 45.863 de apeluri pe zi, respectiv 1.911 apeluri pe oră.
Numărul total mediu de operatori cu care se răspunde la apeluri în 24 ore, la nivel naţional, este de aproximativ 300. Astfel, numărul mediu de apeluri tratate de către un operator într-o zi, la nivel naţional, este de 425, iar pe oră aproximativ 18 apeluri.
Apelurile false întârzie tratarea celor reale, timpul mediu de tratare a unui apel fiind de 50 de secunde. În afara acestei întârzieri care creează operatorilor un mare disconfort, se mai poate prejudicia calitatea serviciului prestat, mai spun reprezentanţii STS.