România a fost invitată să participe la licitaţia pentru un nou vehicul blindat, care va intra în dotarea Forţei de Răspuns a NATO (NATO Response Force – NRF).
Invitaţia a fost transmisă către Departamentul pentru Armamente din Ministerul Apărării Naţionale, prin intermediul Delegaţiei României la NATO.
NATO solicită un vehicul pentru transport personal, care să reziste la schije şi la gloanţele armamentului uşor de infanterie. NATO va comanda cinci asemenea vehicule, dintre care trei vor fi dotate, suplimentar, şi cu sisteme de contramăsuri electronice. Noile vehicule blindate vor intra în dotarea Forţei de Răspuns a NATO (NRF).
Citeşte şi: Germania vrea să producă mașini blindate în România
Conform cerinţelor NATO, maşinile pentru NRF sunt destinate să se deplaseze în teren accidentat, dar ele vor trebui să respecte şi legislaţia rutieră din Uniunea Europeană – inclusiv norma de poluare Euro 5. Vehiculele vor avea motor Diesel cu puterea de cel puţin 200 kW.
O altă cerinţă este ca viitoarele vehicule să poată fi transportate pe vagoane de cale ferată, în nave şi cu ajutorul avioanelor C-130 Hercules.
Invitaţia adresată României, de a participa la licitaţia pentru maşinile blindate ale NRF, vine la scurtă vreme după ce secretarul general al Alianţei Atlantice, Jens Stoltenberg, a fost la Bucureşti, pentru a inaugura sediul Unităţii de Integrare a Forţelor NATO (NATO Force Integration Unit – NFIU). Cu acel prilej, secretarului general Stoltenberg i-a fost prezentat şi un autovehicul blindat, rezistent la mine, din dotarea Poliţiei Militare româneşti.
Maşina aflată deja în dotare nu este însă de construcţie românească, ci este produsă de firma Qinetiq (Marea Britanie).