Folosim cookie-uri pentru a personaliza conținutul și anunțurile, pentru a oferi funcții de rețele sociale și pentru a analiza traficul. De asemenea, le oferim partenerilor de rețele sociale, de publicitate și de analize informații cu privire la modul în care folosiți site-ul nostru. Aceștia le pot combina cu alte informații oferite de dvs. sau culese în urma folosirii serviciilor lor. În cazul în care alegeți să continuați să utilizați website-ul nostru, sunteți de acord cu utilizarea modulelor noastre cookie.

Fabrica de sifonat bani a lui Florian Walter, zis Bușcă

După ce ani la rând România Liberă a tot publicat articole despre afacerile suspectate a fi nelegale ale omului de afaceri Florian Walter, fost Bușcă, în sfârșit acesta a intrat în vizorul DIICOT Ploiești pentru fraude de peste 18,5 milioane euro.

Share

Ondine Ghergut 0 comentarii

Actualizat: 07.05.2015 - 00:06

După ce ani la rând România Liberă a tot publicat articole despre afacerile suspectate a fi nelegale ale omului de afaceri Florian Walter, fost Bușcă, în sfârșit acesta a intrat în vizorul DIICOT Ploiești pentru fraude de peste 18,5 milioane euro.

Fraudele au fost săvârșite prin constituire de grupuri infracționale, organizate din persoane și firme fantomă pe trei paliere (rețele) pentru a nu atrage atenția autorităților și a scoate mai ușor bani din firme. Scopul a fost de a nu plăti impozite și TVA.

Citește și: Interviu din arhiva Rl: Cine e "cumătrul" Walter, omul care face bani ridicând mașinile din Sectorul 1?

Surse ale României Libere, neconfirmate oficial, susțin că Walter- Buscă ar colabora cu grupuri financiare din Rusia, de filiație kaghebistă, prin paravane din Republica Moldova și, mai nou, din Ungaria. Din păcate, nu am reușit să luăm legătura cu domnul Walter Buscă pentru a comenta informațiile noastre.

Cert este că între colaborii lui Walter-Buscă se află cel puțin trei cetățeni unguri, cu domiciliul în Budapesta, care l-au ajutat să spele banii. De asemenea, din rețelele lui Walter fac parte și cetățeni din Republica Moldova, zonă în care a avut afaceri inclusiv cu fostul viceministru Gheorghe Țurcanu (implicat și în scadalul “țarului” CFR Mihaile Necolaiciuc, pe care în februarie 2005, l-a scos din țară).

Perchezițiile și fuga/ascunderea lui Walter

Procurorii au descins ieri la sediile firmelor și ale paravanelor omului de afaceri, ca și la domiciliul acestuia, de unde au ridicat documente. De asemenea, au percheziționat multe alte locații și locuințe ale partenerilor și paravanelor sale - oameni amârâți, care, pentru câteva mii de lei, au acceptat să fie administratori, să ridice bani din conturi pentru a-i da apoi lui Florian Walter. Circa 50 de persoane urmau a fi duse la audieri la sediul DIICOT din Ploiești. Walter ( Bușcă) nu a fost dus la audieri pentru că a reușit să-i fenteze pe anchetatori, așa că acum e dat în consemn la frontieră. Florian Walter probabil bănuia că era vizat de procurori.

Citește și: Dezvăluire Rl din 2007: Afacerile lui Florian Walter. SRI riscă să piardă paza aeroporturilor

Cu puțin timp în urmă a dat declarații la DNA Ploiești, în dosarul primarului PSD Iulian Bădescu, denunțat de Daniel Capră, unul dintre colaboratorii lui Walter, ca și fratele acestuia, Nicolae Capră, ridicat ieri de anchetatori.

Urmăritul DIICOT și relațiile sale în lumea politică

Florian Walter (Bușcă) ne-a destăinuit într-un interviu publicat în 2009 că s-a îmbogățit repede pentru că se pricepe la afaceri. Înainte de 1989 vindea butelii pe sub mână, împreună cu Cristi Borcea. Decembrie 1989 l-a prins cu economii de un milion de lei. După 1990, afacerile sale au înflorit, contractele sale cu societăți ale statului aducându-i milioane de dolari sau euro. Averea i-a crescut în special în perioada 2001-2004, când a preluat active de la CFR (din portofoliul Ministerului Transporturilor) și a încheiat contracte de prestări servicii pe câte 10 ani. Ministrul Transporturilor era ruda sa prin nășie, Miron Mitrea. Apoi, afacerile au fost încurajate și fostul ministru liberal Ludovic Orban, ca și de primarii sectoarelor 1 și 5 ai Capitalei și de primarul general Sorin Oprescu, potrivit presei.

De ce și-a schimbat numele Walter

Florian Walter și-a schimbat numele din Bușcă pentru a avea cazier curat, necesar pentru a obține contracte cu instituții ca Aeroportul Otopeni, Tarom, pentru asocierea cu CFR în firma Gevaro sau pentru prestări servicii la bazele americane din România. Numele Bușcă era urmărit penal în dosare de înșelăciuni și cămătărie. Walter este patronul a zeci de firme, între care “ROMPREST”; a fost acționar la echipe de fotbal ca Dinamo, U Cluj, Petrolul Ploiești. Walter este suspectat de săvârșirea unor infracțiuni grave precum spălări de bani, evaziune fiscală, constituire de grup infracțional organizat.

Potrivit anchetatorilor, Florian Walter și-a construit un imperiu de firme, unele la vedere, altele fantomă, pe trei paliere. Firmele la vedere încheiau contracte cu instituții publice sau societăți cu capital public, încasau banii, care se duceau pe contracte fictive încheiate cu firmele fantomă.

După ce banii ajungeau la firmele fantomă, erau scoși din bancă de administrator de paie, care erau însoțiți de oamenii de încredere ai lui Walter. Administratorii de paie își rețineau un commision mic, iar restul de bani îi înmânau omului lui Walter. Ulterior, toți banii ajungeau la Walter, care îi băga în alte firme, care încheiau contracte cu firme din afara țării, controlate tot de Walter și așa reușea să-și scoată parte din avere în afara țării.

„Prin relațiile personale se obțin contractele cu statul“

În interviu acordat României libere în 2009, Florian Walter a recunoscut că și-a dezvoltat companiile pe baza relațiilor personale pe care și le-a cultivat de-a lungul timpului. În panoplia conexiunilor lui Walter figurează, printre alții, foștii miniștri ai Transporturilor Miron Mitrea – PSD și Ludovic Orban – PNL, fostul director al CFR Mihai Necolaiciuc, fostul director adjunct al Aeroportului Otopeni, Mihai Basulescu și primarul Sectorului 1, Andrei Chiliman.

România liberă: Cum ați obținut contractele cu CFR-ul pe 10 ani ca să primiți 30 de milioane de euro?

Florian Walter (fost Bușcă): Prin licitație, pe Bursa de Mărfuri.

 

Cum ați câștigat de la Ministerul Transporturilor contractele pentru construcțiile de blocuri ANL?

F.W.: Tot prin licitație.

Se spune că nu prin licitație.

F.W.: E o eroare.

Cum ați ajuns să reprezentați firma americană DETACO LLC, care s-a asociat cu Aeroportul Otopeni în societatea ROMPREST?

F.W.: Sunt acționar la DETACO și am fost delegat de ceilalți acționari.

Cum l-ați cunoscut pe Mihai Necolaiciuc (fost director general al CFR) de la care ați obținut contractele cu CFR-ul?

F.W.: Omul nu mi-a dat banii pe ce am făcut, l-am dat în judecată și așa l-am cunoscut.(...)

De ce v-ați schimbat numele din Busca în Walter după ce s-a anunțat că sunteți cercetat penal?

F.W.: Nu are nici o legătură (...) În loc de Busca mi s-a spus Pusca, Dusca, de asta mi-am schimbat numele.

De ce nu vi l-ați schimbat înainte de cercetarea penală?

F.W.: Ce, nu e corect să-mi schimb numele? De ce mă întrebați?

Pentru că faceți afaceri cu statul.

F.W.: Oamenii buni ar trebui să plece din țară din cauza dvs., a presei. (...) O să vă dau în judecată pe dvs, personal nu în România, ci afară, prin partenerii mei.

Ca jurnalist am dreptul să mă întreb de ce ați vrut să vă schimbați numele după ce ați dat declarații la Parchet și înainte de a vă depune actele pentru licitația de la baza militară americană de la Kogălniceanu.

F.W.: Sunteți pe altă lume. Credeți că americanii nu mă monitorizează?

Poate că monitorizează numele Busca, nu Walter. Vreți să preluați și serviciile de securitate pe Aeroportul Otopeni prin ROMPREST SECURITY?

F.W.: Exagerați, cum puteți să credeți așa ceva?

Dar ați preluat ceva servicii acolo.

F.W.: Da, doar atribuțiile de pază a perimetrului, care era asigurat de Jandarmerie.

Cât primiți pentru asta?

F.W.: În jur de 3 miliarde.

Ce alte servicii asigurați prin ROMPREST SECURITY?

F.W.: Păzim mașinile din parcările Aeroportului.

Afacerile v-au înflorit abia dupa ce directorul aeroportului Otopeni Mihai Băsulescu, coleg cu dvs. în Consiliul General al Capitalei v-a dus la Ministerul Transporturilor. Așa ați început să obțineți contracte?

F.W.: Da, v-am spus că prin relațiile personale se obțin. Ce, altfel te caută cineva ? Altfel cum își iau salariul la timp cei 3.500 de angajați. E bine că își iau salariul la timp?

Citește totul despre:

Comentarii

loading...