Primarul Clotilde Armand susține că potrivit contractului cu compania de salubrizare există obligația continuității serviciului, indiferent de situațiile care apar. Armand mai spune că a achitat sume importante companiei cu care este în litigiu.
„Din luna iulie 2020 – perioada contestată de compania de salubrizare pentru neplata serviciilor – până în prezent s-au achitat către Compania Romprest Service S.A. 168 milioane lei. O sumă de 5 ori mai mare față de cât plătește Oradea pentru serviciu de salubrizare. Curtea de Conturi a decis în anul 2016 că s-au făcut plăți nelegale către compania de salubrizare și Primăria Sectorului 1 trebuie să recuperez peste 100 milioane de lei de la Romprest Service S.A. Iar Primăria a cerut recuperarea sumei în Justiție. Și a pierdut procesul… fiind reprezentată de doamna avocat Flavia Teodosiu (avocata d-lui Dragnea). Aceasta ’’a uitat’’ să depună acțiunea în numele Consiliului Local și a ales să reprezinte doar Sectorul 1 căruia nu i-a fost recunoscută calitatea procesuală. Incredibil dar adevărat!”, scrie în mesajul postat de Clotilde Armand pe rețeaua de socializare
Potrivit primarului, raportul ANRSC finalizat în urmă cu câteva luni obligă Primăria „să adopte toate măsurile necesare în vederea calculării și recuperării sumelor nelegal plătite către operatorul Romprest Service SA (termen: imediat)’, să adopte, printr-un act adițional, reducerea duratei contractului cu Romprest Service SA la 18 ani (termen: 15 octombrie) și să elimine tariful de staționare a tuturor utilajelor din parcul auto (termen: 30 septembrie)”.
Primarul Sectorului 1 a mai explicat pe Facebook ce conține factura pentru serviciul de salubrizare și a spus că a plătit integral facturile pentru Gunoi Menajer. Despre facturile pentru curățenia stradală (serviciu mecanizat și manual, colectare deșeuri stradale și necontrolate, transport și sortare deșeuri) Clotilde Armand spune că „sunt controversate”.
„Există un litigiu comercial între primărie și companie pe acest tip de facturi în valoare de 83 de milioane lei. Însă, lunar am achitat o bună parte și din aceste servicii supraevaluate, nejustificate și prestate parțial. Curățenia stradală este cel mai scump serviciu, pe care compania a ales să nu-l suspende niciodată”, a mai spus Armand.
Și facturile pentru deszăpezire au fost achitate, susține Clotilde Armand:
„Facturile pentru deszăpezire au fost achitate integral până la publicarea raportului ANRSC, raport care impune primăriei să nu mai achite orele de staționare ale mașinilor de deszăpezire. Indiferent dacă ninge sau nu, Compania Romprest S.A. facturează orele de așteptare ale mașinilor de deszăpezire. O iarnă cu sau fără zăpadă costa 12 milioane lei”.
De asemenea, facturile de economie circulară sunt plătite integral pentru anul 2020, a precizat Armand.