Decizia a fost luată în cadrul unei întâlniri la care au participat reprezentanți ai Brigăzii de Poliție pentru Transport Public, cei ai Poliției Metrou, ai firmelor de pază la metrou, precum și reprezentanții Metrorex, care au discutat despre criza COVID 19, dar și a urgențelor medicale înregistrate în 07.10.2020.
Față de situațiile de urgență înregistrate, se fac demersuri la ISUB-IF pentru realizarea unor întâlniri care să clarifice procedurile de intervenție ale acestora.
De asemenea, s-au discutat posibilitățile în ceea ce privește colaborarea cu Polițiile Locale de la nivelul Municipiului București, urmând a se solicită o întâlnire, raportat la posibilitățile acestora de a asigura sprijin la gurile de acces de metrou, în situații de urgență.
S-a actualizat modul de acționare în ceea ce privește aplicarea procedurilor de comunicare în situații de urgență pe fluxul informațional Metrorex – Poliția Metrou, respectiv firme de pază – Metrorex și firme de pază – Poliția Metrou.
În cadrul întâlnirii s-a evaluat modul de acționare existent:
a) Se acționează zilnic, în schimburi, cu 24 de agenți de poliție, 12 echipe mixte poliție/ jandarmi, cu două echipe în ținută civilă, acordându-se aproximativ 50/60 de sancțiuni zilnice;
b) Având în vedere evoluția pandemiei Covid 19, s-au făcut demersuri pentru suplimentarea numărului de jandarmi;
c) În cele 63 de stații de metrou acționează zilnic 320 de agenți de pază în trenurile de metrou și stații, fiind constituite inclusiv 10 patrule mobile.
Citește și: Aglomerație de nedescris la metrou în zi cu record de cazuri de COVID. Ce soluții are Nicușor Dan