Anunțul este cel mai recent semn dureros al schimbărilor dramatice care au impact asupra afacerilor tradiționale de televiziune
Paramount Global, celebrul conglomerat media, a anunțat că va concedia 15% din personalul său din SUA și va reduce valoarea de 6 miliarde de dolari a rețelelor sale de televiziune prin cablu, în timp ce se pregătește să fuzioneze cu Skydance Media.
Disponibilizările vor afecta aproximativ 2.000 de angajați în următoarele săptămâni și fac parte din planul Paramount de a reduce costurile anuale de 500 de milioane de dolari la nivel de companie, notează CNN.
Concedierile vor duce la eliminarea „funcțiilor redundante” din marketing și comunicații, din finanțe, juridic, tehnologie și alte funcții de asistență, a spus co-președintele executiv al Paramount, Chris McCarthy.
Paramount, care controlează un portofoliu vast de cablu și televiziune, a declarat că reducerea valorii afacerii sale de televiziune „este în primul rând ca rezultat al indicatorilor recenți de pe piață și al valorii totale estimate de piață a companiei”.
Anunțul este un semn dureros al schimbărilor dramatice care au impact asupra afacerilor tradiționale de televiziune, deoarece consumatorii se îndepărtează rapid de la pachetul de cablu, în favoarea serviciilor de streaming, mai scrie CNN.
Warner Bros Discovery, compania-mamă a CNN, TNT, HGTV și a altor rețele de cablu, a publicat o reducere de 9,1 miliarde de dolari pentru afacerea sa de televiziune. Tot în această săptămână, venerabila revistă TV Broadcasting+Cable, care a fost fondată în 1931, a anunțat că va renunța la ceea ce compania sa-mamă a descris drept o „transformare rapidă” a industriei.
Pe măsură ce profiturile din industria de televiziune s-au erodat, Paramount a fost lovită deosebit de puternic. Companie emblematică, Paramount deține o serie de rețele de cablu, inclusiv Nickelodeon, Comedy Central și MTV. Cu toate acestea, și-a văzut acțiunile scăzând cu aproape 80% în ultimii cinci ani.
Au existat însă, câteva speranțe în ultimele zile.
Paramount a declarat că serviciul său de streaming Paramount+ a înregistrat un profit de 26 de milioane de dolari, după ce a pierdut 424 de milioane de dolari în aceeași perioadă a anului trecut și a spus că se așteaptă la creșterea numărului de abonați, în a doua jumătate a anului.
Warner Bros Discovery a raportat că serviciile sale de streaming HBO, Max și Discovery+ au adăugat 3,6 milioane de abonați noi în ultimul trimestru, pe măsură ce continuă să se extindă în întreaga lume, pentru un total de 103,3 milioane de abonați la nivel global.