Grupul german Volkswagen AG ia în considerare închiderea fabricii sale din Belgia, unde produce vehicule electrice Audi, într-o mișcare strategică pentru a reduce costurile în fața unei perioade economice dificile, conform unei surse citate de Bloomberg și preluată de Agerpres.
Fabrica din Bruxelles se confruntă cu provocări semnificative și necesită investiții substanțiale pentru a menține competitivitatea, în condițiile unei cereri scăzute pentru SUV-urile electrice produse acolo. În plus, Volkswagen a subliniat impactul costurilor suplimentare asociate restructurării, ceea ce agravează perspectivele pentru anul 2024.
În contextul unei piețe afectate de scăderea vânzărilor de mașini electrice, alți producători auto precum Mercedes-Benz Group AG reevaluează strategiile de producție.
Reducerea sau eliminarea subvențiilor pentru vehiculele electrice în piețe cheie, inclusiv în Germania, a intensificat presiunile asupra liderilor pieței auto, care se confruntă și cu o concurență puternică din partea producătorilor din China.
Opoziția sindicatului Volkswagen a complicat eforturile companiei de a face restructurări.
Analistul Tim Rokossa de la Deutsche Bank a remarcat că închiderea fabricii ar reprezenta „un pas major în direcția potrivită”, o mutare surprinzătoare pentru mulți observatori care nu anticipau o astfel de decizie. Volkswagen a ajustat în scădere estimările privind randamentul investițiilor pentru anul curent, evidențiind costurile adiționale estimate la 2,6 miliarde de euro.
În prezent, conducerea Audi discută cu Guvernul Belgiei despre viitorul fabricii din Bruxelles, unde sunt produse exclusiv modelele de lux Q8 e-tron. Închiderea fabricii este una dintre variantele de restructurare luate în considerare, subliniind strategia de adaptare la condițiile actuale ale pieței auto.