4.5 C
București
sâmbătă, 23 noiembrie 2024
AcasăSocialEducațiePlângere pentru discriminare la Bacalaureat

Plângere pentru discriminare la Bacalaureat

Advocacy Group for Freedom of Identity (AGFI) a înaintat o petiție la Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării (CNCD), susținând că anumite grupuri de elevi care au susținut proba scrisă la examenul de bacalaureat la materia Limba și literatura română au ajuns într-o situație defavorizată față de alți elevi având aceeași situație.

“Conform informațiilor apărute în presă, secretarul de stat responsabil pentru educația în limbile minorităților naționale Zoltán Kallós, a emis propuneri și a susținut o serie de informări cu Inspectoratele Școlare Județene, prin care a propus ca foile de examen ale elevilor care au studiat limba și literatura română în clase cu predare în limbile minorităților naționale să fie marcate pentru a fi corectate de profesori care la rândul lor predau în asemenea clase. Această decizie a fost luată în urma consultării cu Uniunea Cadrelor Didactice Maghiare din România, respectiv a CNCD”, transmite AGFI, printr-un comunicat de presă remis cotidianului național ROMÂNIA LIBERĂ.

Potrivit sursei citate, în urma informațiilor apărut în presă, se pare că nu toate centrele de examen au aplicat această procedură. Aceasta fiind situația, AGFI a înaintat o petiție către CNCD solicitând un punct de vedere în privința acestor fapte. AGFI consideră că această practică a dezavantajat elevii ale căror lucrări nu au fost marcate.

Contrar declarațiilor anterioare din mass-media, AGFI consideră că fapta de discriminare există indiferent de existența legislației sau a instrucțiunilor ministeriale obligatorii privind modul de corectare a foilor de examen.

Advocacy Group for Freedom of Identity

“Trebuie observat că marcarea foilor de examen nu a condus la o discriminare între elevii români și elevii aparținând minorităților naționale. În fapt, discriminarea s-a produs între elevii care au învățat în clase cu predare în limbile minorităților naționale, și anume prin faptul că foile de examen ale unora au fost marcate, iar cele ale altora nu. Astfel, presupusul avantaj conferit elevilor din clase cu predare în limbile minorităților naționale prin corectarea foilor de examen de către profesori care au predat în astfel de clase, nu a fost acordat tuturor acestor elevi”, se mai precizează în comunicat.

AGFI este de părere că Ministerul Educației ar putea remedia situația în mod echitabil prin asigurarea faptului că contestațiile depuse de elevii ai căror foi de examen nu au fost, dar ar fi trebuit să fie marcate, să beneficieze de același tratament.

Urmărește România Liberă pe  XFacebook și Google News!

Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mușoiu
Laurențiu Mihail Mușoiu lucrează în presa centrală din anul 2008. Din anul 2018 lucrează la “România liberă”. A absolvit Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării din cadrul Universității din București. Deține un master în Cercetare în Științele Comunicării. Este, de asemenea, profesor pentru învățământul primar și preșcolar.
Cele mai citite

Cererea ridicată și oferta limitată alimentează scumpirile locuințelor. Cât ar putea ajunge să coste un metru pătrat

Prețurile medii ale apartamentelor, atât vechi, cât și noi, au crescut semnificativ în septembrie, marcând o majorare de 15% față de aceeași perioadă a...

Alegeri prezidențiale 2024: Peste 53.000 de români au votat deja în străinătate până sâmbătă dimineață

Votul pentru alegerile prezidențiale din 2024 a început vineri în cele 951 de secții organizate în străinătate. Românii aflați în afara granițelor pot vota...

Cozi uriașe la vulcanizări, chiar și noaptea. Șoferii așteaptă ore întregi pentru schimbarea cauciucurilor

Prima zăpadă și teama de amenzi i-au adus pe șoferi în număr mare la vulcanizări, unde s-au format cozi de sute de metri. La...
Ultima oră
Pe aceeași temă