Cazul elevului de la Colegiul “Ion Creangă” din Capitală, care și-a atacat o profesoară cu un cuțit a trezit o oareșce preocupare a decidenților politici față de siguranța în școli.
Se discută, de ceva săptămâni, despre instalarea camerelor de supraveghere video în sălile de clasă.
Încă de la incidentul de la Colegiul “Ion Creangă” s-a discutat în spațiul public despre introducerea detenției (din engleză – detention) pentru elevii cu derapaje comportamentale, după modelul occidental.
Am văzut în filme sau în desene animate cam ce înseamnă această oră destinată “detenției”.
Acum, vedem rețeta transpusă în Statutul elevului, lansat în dezbatere publică de Ministerul Educației.
Cei care au redactat proiectul au evitat să folosească termenul “detenție”, pentru că suntem o nație cu momente bruște de sensibilitate.
Probabil că au dreptate cei din minister aici.
Și eu aș fi optat pentru denumirea “oră de reflecție’, de exemplu.
Sunt însă mai multe aspecte ce trebuie lămurite.
Vor fi angajați din sistemul de învățământ care nu vor fi de acord să stea peste program, neretribuiți, pentru a supraveghea elevii, mai ales că vorbim de școlari de principiu indisciplinați.
Și pe bună dreptate, pentru că încă nu avem salarii suficiente în educație apropiate de salariul mediu pe economie.
În plus, cadrele didactice au datoria de a pregăti și orele de predare din ziua următoare.
O motivație pentru cei care aleg să participe la supravegherea elevilor-problemă ar putea fi dată de acordarea unui număr de puncte în evaluarea pentru gradația de merit.
Oricum, acum dăm puncte destule pentru dansuri și alte activități din afara școlii.
De asemenea, ministerul are datoria de a veni cu precizări clare în ceea ce privește condițiile în care un elev poate fi trimis la această oră (exact ce greșeli să comită), pentru a nu da naștere unor cazuri de abuz din partea anumitor profesori.
Asta ar mai lipsi școlii românești, să iscăm scandaluri care să contribuie la o și mai mare denigrare a imaginii dascălului.
Având în vedere folosirea eronată, în spațiul public, a sintagmei „sală de detenție”, cu referire la una dintre prevederile proiectului de Statut al elevului, vă comunicăm că sintagma respectivă nu se regăsește în cuprinsul documentului și este o asociere cu un concept care, în proiectul propus de Ministerul Educației, are alt scop.
Ministerul Educației
Urmărește România Liberă pe X, Facebook și Google News!