Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA a anunțat că noul pod feroviar de la Grădiştea va redeschis circulaţiei pe 1 iunie. Astfel, legătura feroviară între Capitală şi Giurgiu, pe ruta Bucureşti Nord – Bucureşti Progresu – Vidra – Grădiştea – Comana – Giurgiu va fi asigurată cu 14 curse pe zi și va dura aproximativ 2 ore.
De sâmbătă, 1 iunie 2024, operatorul național pune în circulație 7 perechi de trenuri (automotoare Siemens Desiro) pe ruta directă București – Grădiștea – Giurgiu, și retur, iar o călătorie va dura circa 40 de minute între Gara de Nord și Gara Progresu, iar de la Gara Progresu la Giurgiu, circa 80 de minute. Astfel, prin restabilirea conexiunii feroviare directe între București Nord și Giurgiu, durata călătorie între Capitală și sudul țării se va reduce la circa 2 ore, cu 12 opriri în stațiile de pe traseul București Nord – Giurgiu.
Modernizarea căii ferate între stațiile VIDRA și COMANA (12,02 km) a fost inclusă în LOTUL I al programului de modernizare a liniei de cale ferată București – Giurgiu, un prim lot care a avut ca obiectiv proiectarea și execuția lucrărilor pentru reconstrucția podului peste râul Argeș, între stațiile Vidra și Comana, un traseu în lungime de 12,02 km pe care suprastructura căii a fost înlocuită în totalitate, s-au construit 16 lucrări de artă – 4 poduri, 2 viaducte și 10 podețe -, 99 subtraversări și structuri de trecere în aria naturală protejată Comana, precum și două obiective civile noi, la standarde europene – Hm Comana și PO Grădiștea.
Valoarea totală a contractului pentru LOTUL I (proiectare și execuție), care a cuprins doar lucrările necesare pentru redeschiderea circulației feroviare pe podul Grădiștea, situat între Vidra și Comana, a fost de 627,42 milioane de lei, iar finanțarea a fost asigurată din fonduri nerambursabile.
Urmărește România Liberă pe X, Facebook și Google News!