Pista de atletism pentru Jocurile Olimpice de la Paris va fi realizată în Italia. Aceasta va avea o culoare mov intens, cu o suprafață personalizată. Producătorii consideră că ar putea fi cea mai rapidă de până acum pentru atleții care caută performanțe de top în acest sport, potrivit jurnalul.ro.
Compania italiană Mondo va fi responsabilă pentru fabricarea și furnizarea pistei, unul dintre punctele de atracție ale Jocurilor Olimpice din această vară de la Paris. Pista de la Paris va fi de un mov vibrant în loc de teracota tradițională, ceea ce o va face să fie cea mai rapidă de până acum.
Originară din orașul Alba, un orășel cu puțin peste 30.000 de locuitori din sudul regiunii Piemont din Italia, așezat printre podgorii între capitala Torino și orașul vecin Genova, Mondo a produs pentru prima dată pista pentru Jocurile Olimpice de la Montreal din 1976, în urmă cu aproape jumătate de secol.
Pentru cea de-a 13-a ediție a Jocurilor Olimpice de la Paris, Mondo a dezvoltat Mondotrack EB, care va găzdui 46 dintre cele 48 de probe de atletism de pe Stade de France. Cele mai mari vedete din atletism, cum ar fi campioana mondială în exercițiu la 100 m feminin, Sha’Carri Richardson, vor concura pentru gloria olimpică pe această suprafață purpurie.
Mondo susține că pista va oferi performanțe mai bune decât cea folosită la Jocurile Olimpice de la Tokyo 2020, unde au fost doborâte trei recorduri mondiale, inclusiv la 400 m garduri masculin și feminin, stabilite de Karsten Warholm și Sydney McLaughlin-Levrone.
„Am schimbat designul celulelor din stratul inferior al pistei în comparație cu ceea ce a fost folosit la Tokyo”, a declarat Maurizio Stroppiana, vicepreședinte al diviziei sportive a Mondo și fiul unuia dintre cei doi parteneri fondatori, citat de insidethegames.
„Acest lucru reduce pierderea de energie pentru sportivi și o returnează în cel mai bun punct posibil al mișcării lor”, a adăugat el.
Cu toate acestea, Andrea Marenghi, șeful departamentului de cercetare și dezvoltare al companiei, precizează clar că Mondo nu poate „să facă tot ceea ce ne dorim”. „Există criterii foarte stricte stabilite de CIO, deoarece cel mai important lucru este să protejăm sănătatea sportivilor și să nu le compromitem tehnica. Sportivii sunt mai puternici ca niciodată, iar pista nu le oferă nimic din ceea ce nu au”, a spus el.
El a confirmat că cele două culori noi, una pentru zonele de concurs și cealaltă pentru zonele tehnice, vor fi folosite doar pentru Jocuri. „Am vrut să avem o culoare originală. Cele două nuanțe de mov-violet vor permite un contrast maxim pentru imaginile de televiziune, punând în evidență sportivii”, a declarat fostul decatlonist Alain Blondel, șeful departamentului de atletism și paraatletism al Paris 2024.
Pista se va întinde pe 21.000 de metri pătrați și, pe lângă culoarea sa care va atrage atenția, va fi „verde” în ceea ce privește angajamentele de mediu luate în construcția sa, folosind mai multe componente naturale decât oricând. Aproape 50 la sută va fi realizată din materiale regenerabile sau reciclate, semnificativ mai mult decât cele 30 la sută pentru Londra 2012, potrivit lui Giorgio Lesage, directorul de sustenabilitate și inovare al Mondo.
Mondo va furniza, de asemenea, toate echipamentele sportive necesare pentru probele de atletism care vor avea loc în capitala Franței începând cu 26 iulie 2024: de la obstacole la saltele, de la echipamentele pentru săritura în înălțime și săritura cu prăjina la blocurile de start și marcajele pentru culoare.
Noul stadion al Timișoarei va avea pistă de atletism
“Noul stadion din Timișoara pentru care primim finanțare de la Compania Națională de Investiții va avea pistă de atletism, iar astăzi, în cadrul întâlnirii cu Florin Florea – Președintele Federației Române de Atletism mi-am asumat să fac demeresurile necesare pentru adaptarea documentației astfel încât, în 2028 sau în 2030, Timișoara să aibă infrastructura necesară găzduirii Campionatului European de Atletism Seniori. Aceste candidaturi se pregătesc cu 8-10 ani înainte și de aceea trebuie începute demersurile încă de pe acum.
În luna mai a acestui an așteptăm finalizarea studiului de fezabilitate pentru noul stadion și aprobarea finanțării în iulie în Guvern, iar în toamna acestui an sperăm să înceapă demolarea actualei arene sportive”, a scris Alin Nica pe pagina sa de socializare.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!