Consiliul Tehnico-Economic al Ministerului Transporturilor a avizat joi Studiul de Fezabilitate al autostrăzii Pașcani- Suceava, anunță ministrul Sorin Grindeanu. Documentul fusese avizat săptămâna trecută de CNAIR, potrivit jurnalul.ro.
Urmează avizarea acestui Studiu de Fezabilitate în Consiliul Interministerial și aprobarea indicatorilor tehnico-economici prin Hotărâre de Guvern.
Parte a A7 (Autostrada Moldovei), sectorul Pașcani- Suceava (62 de km) are o valoare estimată de 7,79 miliarde de lei (fără TVA), sumă asigurată prin Programul Transport.
Autostrada va fi împărțită în două loturi, care vor fi licitate independent:
-Lotul 1 (33 km): Nod rutier Roșcani cu descărcare în DJ 208C
-Lotul 2 (28, 97 km): Nodul Rutier Aeroport și Drum de legatură între DN29 şi Aeroport.
Trei județe vor fi tranzitate de această nouă autostradă:
- Iași (12,3 km)
- Botoșani (6,5 km)
- Suceava (43,17 km).
Pe traseu vor fi construite inclusiv 23 de viaducte, 37 de pasaje, 12 poduri, 8 parcări, 2 Centre de Întreținere și Coordonare și 5 noduri rutiere: Tătăruși – Heci (DJ208F), Dolhasca (DJ208I), Roșcani (DJ208C), Dumbrăveni (DJ208B), Aeroport Suceava (cu drum acces în DN29 și drum acces la Aeroport).
Noua autostradă va asigura inclusiv legătura cu Punctul de Trecere a Frontierei româno-ucrainene de la Siret.
O nouă autostradă din România are machetă. Ce orașe va lega
Reprezentanții Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere au anunțat pe Facebook că specialiștii au realizat macheta sectorului de autostrada Ploiești – Buzău. Cu ajutorul machetei, vor fi luate deciziile finale privind realizarea proiectului, au precizat cei de la CNAIR.„Prestatorul a realizat modelarea interactivă 3D pentru Autostrada Ploiești – Buzău.
Aceasta are ca scop prezentarea și vizualizarea soluțiilor proiectate precum și asigurarea unui nivel ridicat al preciziei privind suprafața de teren necesară a fi expropriată, lucrările de artă proiectate, precum și soluțiile de consolidare necesare.
În unele cazuri modelarea 3D poate conduce la clarificarea constructibilității soluțiilor propuse, iar aceasta va fi utilizată în cadrul etapei de avizare a documentației aferente Studiului de Fezabilitate pentru Autostrada Ploiești – Buzău”, au anunțat reprezentanții CNAIR.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!