13.2 C
București
joi, 9 mai 2024
AcasăLifestyleAmsterdam, capitala mondială a bicicletelor. "Nu folosesc mașina. Nu am mașină"

Amsterdam, capitala mondială a bicicletelor. “Nu folosesc mașina. Nu am mașină”

Bucureștiul se află pe locul 8 în topul celor mai aglomerate de trafic orașe din lume, iar în Europa ne situăm pe locul 4. Locuitorii din București au pierdut în trafic 150 de ore în plus din cauza aglomerației, viteza medie de deplasare la ora de vârf fiind de circa 17 km/oră, potrivit informațiilor indexului anual realizat de producătorul de sisteme GPS Tomtom. La polul opus se află Amsterdam, capitala mondială a bicicletelor, iar locuitorii iubesc să folosească acest mijloc de transport.

Recunoscută oficial de către Forumul Economic Mondial drept capitala bicicletelor, Amsterdam nu doar promovează, ci și implementează cu succes un model de mobilitate durabilă și prietenos cu mediul.

Amsterdam se distinge prin siguranța și extinderea rețelei de piste pentru biciclete, fiind un exemplu de urmat în acest domeniu la nivel global. Olanda deține chiar și cea mai mare parcare subterană pentru biciclete din lume, oferindu-le locuitorilor și vizitatorilor un spațiu sigur și accesibil pentru păstrarea vehiculelor cu două roți.

YouTube video

Un alt proiect remarcabil este parcare subacvatică, amplasată la nouă metri sub apă, special destinată bicicletelor. Această inovație olandeză demonstrează angajamentul ferm față de promovarea mijloacelor de transport sustenabile și soluții creative pentru gestionarea spațiului urban.

„Inspectorul PRO” a explorat Amsterdamul pentru a prezenta acest model de succes olandez, ilustrând cum un oraș poate deveni un exemplu de referință pentru promovarea mobilității durabile și prietenoase cu mediul.

63% dintre locuitori folosesc bicicleta zilnic ca mijloc de transport. Infrastructura impresionantă de piste pentru ciclism din oraș este recunoscută pe plan internațional, transformând Amsterdamul într-un exemplu demn de urmat în ceea ce privește promovarea utilizării bicicletelor.

Siguranța cetățenilor este o prioritate, iar pe majoritatea străzilor, pistele pentru biciclete sunt separate de traficul auto. Atunci când interacțiunea este inevitabilă între bicicliști și autovehicule, limitele de viteză sunt reduse la 30 de kilometri pe oră, subliniind importanța siguranței în utilizarea acestui mijloc de transport.

O expresie olandeză ilustrează rezistența bicicliștilor la condițiile meteorologice mai nefavorabile: „Nu sunt făcuți din zahăr, așa că ploaia nu îi poate topi.” Aceasta reflectă atitudinea olandezilor care continuă să utilizeze bicicleta indiferent de vreme. Cu mai multe biciclete decât locuitori, Olanda deține o rețea impresionantă de peste 35.000 de kilometri de piste de biciclete, subliniind angajamentul ferm față de mobilitatea sustenabilă și crearea unui mediu urban prietenos cu mediul.

Chris deține o funcție care în România nici nu există: manager al departamentului de inovație în mobilitate urbană, în Provincia de Nord a Olandei. O instituție pe care am putea să o comparăm cu Consiliile Județene de la noi, potrivit sursei citate.

Întrebat dacă folosește mașina, acesta a răspuns. “Nu folosesc mașina. Nu am mașină. Este foarte simplu să ai o viață fără mașină.”

Urmărește România Liberă pe XFacebook și Google News!

Stancu Alexandru
Stancu Alexandru
2017 este anul debutului meu în presă. Am trecut pe la ProTv și Aleph News, iar din vara lui 2021 am devenit editor web la România Liberă.
Cele mai citite

Ziua Europei: Arcul de Triumf va fi iluminat în albastru

Arcul de Triumf va fi iluminat joi, de Ziua Europei, în albastru, a anunțat Primăria Capitalei. Alte manifestări dedicate Zilei Europa vor avea loc...

IPS Teodosie, Arhiepiscopul Tomisului, trimis în judecată de DNA pentru cumpărare de influență

Arhiepiscopul Tomisului, IPS Teodosie, a fost trimis în judecată de DNA pentru săvârşirea infracţiunii de cumpărare de influenţă, potrivit agerpres.ro. ''Procurorii din cadrul Direcţiei Naţionale...

Maia Sandu speră ca Republica Moldova să intre în UE “până în 2030”

Președinta Maia Sandu le-a spus cetățenilor Republicii Moldova că țara lor ar putea fi primită în Uniunea Europeană până în anul 2030. "Depinde de noi...
Ultima oră
Pe aceeași temă