Guvernul Tariceanu va moderniza coridoarele transeuropene si reteaua feroviara TEN de pe teritoriul Romaniei. Deja au fost asigurate sursele de finantare externe si interne, atat pentru lucrarile de reabilitare a coridoarelor IV si IX paneuropene, cat si pentru lucrarile de modernizare a unor sectoare feroviare prevazute pentru aderarea Romaniei la Acordul European privind marile linii internationale de cale ferata. Parlamentul a aprobat toate aceste proiecte votand „Legea privind unele masuri prealabile lucrarilor de reabilitare a infrastructurii feroviare publice”, lege in care sunt prevazute traseele conexe noului pod peste Dunare la Calafat-Vidin, precum si infrastructurii feroviare aferente ramurii sudice a coridorului IV paneuropean de transport.
Lucrarile de reabilitare se executa in proportie de peste 90% pe terenuri proprietate publica a statului, cesionate CFR, restul terenurilor aflandu-se in proprietatea publica sau privata a unitatilor administrativ-teritoriale sau in proprietatea privata a unor persoane fizice sau juridice. In vederea inceperii lucrarilor de reabilitare este necesara exproprierea pentru cauza de utilitate publica.
Legea votata de Parlament are ca obiect declararea lucrarilor de reabilitare a infrastructurii feroviare publice ca fiind de utilitate publica, in vederea demararii procedurilor de expropriere pentru cauza de utilitate publica a imobilelor proprietate a persoanelor fizice sau a persoanelor juridice, precum si a celor aflate in proprietatea privata a utilitatilor administrativ-teritoriale. De asemenea, actul normativ desemneaza Compania Nationala de Cai Ferate (CFR) SA drept expropriator in numele statului.