Regia Autonoma de Transport in Comun Constanta se pregateste pentru sezonul estival. Programul de vara nu va intra in vigoare insa mai devreme de 20-25 iunie. Conducerea RATC stie, din experienta, ca atunci este data cand turistii incep sa soseasca in numar mare in Constanta si Mamaia. Incepand cu aceasta data vor fi introduse in circulatie autobuze pe liniile 40 si 41, care vor circula, ca de obicei, pana la capatul Mamaia, si vor intoarce la ultimul sens giratoriu din statiune. Pe linia 41 vor fi introduse taxatoare, astfel incat turistii sa nu mai fie nevoiti sa alerge prin tot orasul pentru a-si procura bilet. Taxatoarele au si rolul de a elimina practica de a da bani la sofer, pentru a-ti achita contravaloarea calatoriei, practica ce a fost reclamata de un cetatean francez la cele mai inalte foruri ale statului roman. Directorul general al RATC, Dumitru Coiciu, spune ca, cel mai probabil, linia 23 estival va fi desfiintata, deoarece aceasta nu a fost profitabila in ultimii ani. Directorul general al RATC a precizat ca, daca se elimina din numarul mare de calatori fraudulosi, pretul biletelor in acest sezon estival va ramane neschimbat.
Conducerea RATC nu a renuntat la introducerea ticketingului electronic. Vechile compostoare vor fi inlocuite, treptat, cu unele moderne, care, in loc sa gaureasca biletul, vor inscriptiona pe acesta toate datele calatoriei. In acest mod vor fi eliminate o mare parte din nemultumirile pasagerilor, care spun ca „biletul nu s-a compostat bine”. Potrivit lui Dumitru Coiciu, ticketingul electronic se va introduce, cel mai probabil, la sfarsitul lunii iulie sau inceputul lunii august, pe liniile 40 si 41. Costul pentru implementarea programului numai pentru aceste linii este de 35.000 de euro. Reprezentantii RATC spun ca aceasta metoda de compostare va fi aplicata, in viitor, pe toate liniile de transport in comun din Constanta.