Eterna și fascinanta #slavaucraina blochează vânzarea cerealelor fermierilor români. După ce au supraviețuit unui an secetos și cu unituri duble la preț, având aceeași subvenție la hectar ca anul precedent, nu pot vinde traderilor din Portul Constanța. pentru că aceștia nu cumpără producția românilor. Diferența e la preț. Porumbul de la noi, crescut și recoltat europenește, e la 0,85 de lei, iar cel ucrainean – fără a respecta rigorile Comisiei, la 0,65. Orice comerciant preferă să achiziționeze produsul mai ieftin.
Silogismul “Susținem agricultura Ucrainei, distrugem Grânarul Europei, Ucraina e biruitoare” e fals. Americanii de la Cargill, DuPont, Vanguard, Montsanto, Black Stone, Black Rock lovesc cu ricoșeu. După ce au cumpărat pe nimic 40 % din terenurile arabile de la eroul Zele-Vogue, așteaptă falimentarea fermierilor români, pentru a veni să cumpere și aici terenuri la preț de grisine.
În războaie, se bat bogații lumii prin intermediari
Războaiele moderne, de la prima invazie americană în Irak încoace, sunt făcute pentru ca bogații lumii să facă și mai mulți bani. Nu mai avem un Rege, precum Ferdinand, care să dea terenuri supraviețuitorilor veniți acasă de pe front.
citește și: Haosul din Congresul american are unele explicații
Nici nu știm cine e ministrul agriculturii. Disperarea fermierilor e suspect de tăcută. Să nu se prindă, oare, cine are interesul falimentării agriculturii românești? Îmi amintesc cu străbunica mea, chiabură, aștepta americanii să îi dea pământurile înapoi de la colectiv. Iată, că acum sunt în carne și oase, la un click distanță. Doar că vor lua la prețuri mici, prin mecanismele pieței, având deschiderea și susținerea întregului guvern.
Anunțul făcut de ministrul transporturilor Sorin Grindeanu, potrivit căruia capacitatea de tranzit prin România a cerealelor ucrainiene se va dubla, îi lasă pe fermierii români cu hambarele pline, dar cu buzunarele goale.
Pentru ca țăranul să fie și mai lovit, autorităților li s-au cășunat pe tractoriști. În plină perioadă de strângere a recoltelor, Ministerul de Interne a trimis miliția să pândească la colț de stradă utilajele pentru a face șoferilor dosare penale. Să nu vă gândiți că zelul caschetelor albe are vreo legătură cu #slavaucraina! E doar o coincidență. Cât despre perenitatea planului Mansholt – o piață agricolă comună europeană – Doamne să ne ierți!
Ce e Planul Valev?
Pun în practică americanii Planul Valev? Pe vremea când noi ne nășteam, economistul sovietic lansa în discuție, în cadrul CAER, formarea unui complex interstatal agro-petrochimic, care să cuprindă Sud-Estul României, Nordul Bulgariei și partea vestică a URSS. El gândea la o perspectivă de producție comună, controlată și dirijată de un singur tătuc ascuns la Moscova. Reprezentanții guvernului român s-au opus. Alexandru Bârlădeanu le-a spus franc internaționaliștilor comuniști că Bucureștiul refuză să facă parte din acel joc economic.
Azi, guvernul României nu mai reprezintă interesele românilor, ci doar cele geopolitice ale hegemonului și cele financiare ale corporațiilor. N-are cine să mai reziste și să spună nu unui nou Plan Valev – varianta americană by default!
În timp ce fermierii români sunt mega-controlați, iar tractoriștii sunt vânați pe drumurile comunale între holdă și garaj, truckerii ucrainieni trec ca prin brânză de barajul autorităților românești, extrem de vigilente cu șoferii români, să-i lase fără carnet, dacă o babă a pus piciorul pe zebră.
Tiriștii ucrainieni aplică legea junglei în traficul din România
Mai mult, convoaiele de camioane ucrainiene sunt însoțite de antemergători. Mai contează cât de aroganți sunt aceștia în trafic – că am surprins pe unul cu berea-n bot la volan – și că nu respectă nicio regulă de trafic?
Nu interesează pe nimeni că guvernanții s-au pus cu toată greutatea peste gâturile fermierilor. E și vina lor. Le-am propus mai demult formarea unui partid frecventabil și intrarea în cursa electorală. Degeaba. Se ceartă între ei, cine are musca mai mare pe pălărie.
Există vreo politică de tip buffer pentru criza cerealelor din România? Guvernul Ciolacu e mult prea interesat despre cum să-l frece pe spate pe Zelenski sau cum să lanseze la Craiova noile modele de Ford Transit Courier. Sigur, probabil că știți, nici investiția din Bănie nu mai e 100 % americană, turcii s-au încuscrit cu Unchiul Sam.
Portul Constanța e încă românesc, dar condus de o pleiadă de șase corifei ai aflatului în treabă. Niciunul n-are experiență în domeniul portuar, unul are calitatea de fost coleg al lui Sorin Grindeanu, altul că a slujit ca secretar al vreunui prim-ministru, un fiștece contabil, numai unul și unu.
De unde să știe fluxurile din docuri? Ei sunt lumina nevăzută a crepusculului lumii.
Mai joacă cineva din echipa guvernamentală cu tricolorul pe piept?
Ministrul transporturilor a anunțat că Uniunea Europeană va finanța cu un miliard de euro ceea ce numesc birocrații “culoarele solidarității,” mai mult decât primesc fermierii români pe an. Apropo de subvenție, valoarea ajutorului european a rămas tot la 150 de Euro/ha, în contextul în care prețurile la unit-uri s-au dublat, iar cel al motorinei a crescut cu 40 %.
Ucrainienii încă mai folosesc DTT-ul pentru tratarea culturilor de cereale și o lungă listă de erbicide interzise în UE. Dar mai contează slaba calitate a grânelor ucrainiene?
Smithfield România, cel mai mare crescător de porci, a anunțat încă din vară foștii furnizori de cereale că anul în curs nu vor mai lansa comenzi. Preferă să-i hrănească pe grăsuni cu cereale de mai proastă calitate că și așa prețul cărnii nu scade.
Guvernanții noștri ar face orice să fie cât mai servili cauzei străinilor. Mai ține cineva cu țara? Mai joacă vreunul din guvern cu tricolorul pe piept?
Vocile lumii
Ștefan Muscă
Fermier
”La noi vin polițiștii și ne pândesc ca să ne facă dosare penale. Aici am ajuns în țara românească. Ar fi trebuit să existe o perioadă de conformare, de informare cu legea asta pe care au dat-o, nu vii imediat și faci dosar penal. I-au luat permisul categoria B unui tânăr pentru că l-au prins conducând tractorul. Nu se poate așa ceva. Legea este făcută să ne distrugă,” a precizat Ștefan Muscă, președintele Sindicatului Fermierilor Patrioți din România, pentru Național, căruia polițiștii din Giurgiu i-au făcut dosar penal pentru că a circulat cu tractorul fără permis de categorie.