Compania Alstom va livra României primul tren electric prevăzut în contract la finalul lunii noiembrie 2023, a anunțat Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF), subordonată Ministerului Transporturilor din România.
„Se preconizează ca, pe data de 25 noiembrie 2023, firma Alstom să livreze către România primul tren din cele 37 rame electrice RE-IR1, care va sosi la București, în perioada 2-3 decembrie 2023, după care va intra în procedurile de preluare de către ARF, în vederea introducerii în exploatare comercială.
După finalizarea aceastei etape, urmează ca operatorul de transport feroviar de călători – selectat prin procedură competitivă – să înceapă operarea acestui serviciu public”, a anunțat ARF într-un mesaj postat pe facebook.
Anunțul a fost transmis după ce, în perioada 4 – 6 octombrie 2023, o delegație a ARF a efectuat o vizită tehnică la fabrica Alstom Konstal, de la Katowice (Polonia). „Scopul principal al deplasării l-a reprezentat vizualizarea primei rame – Coradia Stream RE-IR 102 – aflată într-un stadiu avansat de producție, care urmează, după ce vor fi parcurse testele dinamice și statice, să fie livrată ARF, astfel încât acest tren să fie introdus în exploatare pe reţeaua feroviară din România”, precizează ARF.
Contractul semnat de ARF și Alstom Ferroviaria SpA, în luna martie 2022, se referă la achiziția a 37 de rame electrice de lung parcurs.
„Urmează ca operatorul de transport feroviar de călători – selectat prin procedură competitivă – să înceapă operarea acestui serviciu public. În perioada următoare, MTI și ARF vor derula o consultare publică pentru a stabili numele comercial al noului serviciu de transport feroviar de călători al României. Astfel, în cursul anului 2024, pe măsură ce restul trenurilor Alstom vor fi livrate (după finalizarea producției și a tuturor procedurilor legale europene și naționale), se vor introduce noi servicii de transport, pe rutele magistrale electrificate ale României.
Reamintim că valoarea totală a contractului pentru achiziția celor 37 unități electrice multiple și serviciile de mentenanță aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la un cost total de 2.421.771.878 lei, fără TVA, iar finanțarea proiectului este asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile și din Bugetul de stat”, precizează ARF.
Firma Alstom este și cea care construiește linia 1 de metrou din Cluj Napoca.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!