Un cuplu de bătrâni s-a declarat „îngrozit” după ce a fost taxat cu 110 lire sterline de Ryanair pentru a-și imprima biletele la aeroport, scrie BBC.
Ruth și Peter Jaffe au declarat pentru BBC că au fost nevoiți să plătească taxe de check-in la aeroport după ce au descărcat din greșeală biletele de întoarcere în locul celor de plecare.
Acest lucru a stârnit o avalanșă de plângeri pe rețelele de socializare cu privire la taxele companiei aeriene.
Ryanair a declarat că taxele erau în conformitate cu politica sa, deoarece cuplul nu a reușit să se înregistreze online pentru zborul corect.
Dar expertul în drepturile consumatorilor Martyn James a declarat că experiența cuplului a „atins cote alaramante”, deoarece multe alte persoane au fost, de asemenea, afectate de taxe neașteptate.
Soții Jaffes, din Ealing, zburau vineri de pe aeroportul Stansted spre Bergerac, Franța.
Doamna Jaffe, în vârstă de 79 de ani, a declarat pentru Radio 4 Today Programme de la BBC că site-ul web al Ryanair este foarte greu de descifrat, dar, în ciuda acestui fapt, a crezut că a reușit să tipărească biletele cu o zi înainte de zbor.
Abia când a ajuns la aeroport și-a dat seama că a tipărit din greșeală biletele greșite.
„Mi s-a spus apoi că trebuie să merg la biroul Ryanair pentru a obține o carte de îmbarcare, iar acolo m-au taxat cu 55 de lire sterline de persoană”, a spus ea. „Am fost îngrozită”.
Ea a adăugat că nu a fost ușor pentru soțul ei să meargă dintr-o parte în alta a aeroportului. „Am fost destul de agitată și supărată”.
Domnul Jaffe, care are 80 de ani, a spus că nu au avut de ales decât să plătească, deoarece mai multe persoane îi așteptau în Franța.
„110 lire sterline pentru 2 bucăți de hârtie care au durat 1 minut. Să vă fie rușine”, a transmis fiica lor companiei aeriene, pe X, rețeaua de socializare cunoscută anterior sub numele de Twitter.
Ea a adăugat că părinții ei au fost nevoiți să plătească o taxă suplimentară pentru a sta unul lângă celălalt, deoarece tatăl ei are un handicap.
Postarea ei a devenit virală, fiind vizualizată de peste 13 milioane de ori, mulți utilizatori de rețele sociale plângându-se de costul ridicat al tipăririi cărților de îmbarcare la aeroport și de alte taxe „surpriză”.
„Pot să simt furia”, a spus un utilizator X.
Un altul a îndemnat Ryanair „să facă ceea ce trebuie”, iar un al treilea a spus: „Ar trebui să existe legi care să-i protejeze pe cei în vârstă”.
Un utilizator a subliniat, de asemenea, că ar fi fost mai ieftin să meargă la cea mai apropiată papetărie, să cumpere o imprimantă și să tipărească singuri biletele.
Întrebată despre reacția de pe rețelele de socializare, doamna Jaffe a spus: „Cred că oamenii urăsc Ryanair”.
Ea a continuat: „Dacă ești în vârstă și nu ai fost educat să folosești computere din prima zi, poate fi foarte dificil.”
Cuplul a depus o plângere la Ryanair, dar a spus că nu se așteaptă să primească nimic înapoi.
„Cred că vor spune că este scris cu litere mici și că a fost vina noastră. Ceea ce a fost, dar a fost o greșeală reală”, a spus doamna Jaffe.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!