Oficial, sclavia este ilegală, dar o simplă interpretare lucidă a imaginii societății românești poate concluziona cu ușurință că trimișii poporului în Parlament lucrează pentru a avea sclavi cu contracte de muncă.
Vorbim despre oameni ținuți să trudească excesiv pentru supraviețuire, atât la stat, cât și în mediul privat, drept consecință a politicilor derulate de aleșii noștri, de peste trei decenii.
Probabil că unul dintre domeniile în care această situație se poate observa cu lejeritate este Educația, mai ales în ceea ce privește sistemul de învățământ preuniversitar.
Fără doar și poate vorbim de un individ cu instincte animalice, cu devieri grave de comportament, care trebuie reeducat de urgență.
Chiar dacă ar fi vrut doar să o amenințe pe profesoară, cum spun colegi de-ai elevului cuțitar sau să facă o glumă cretină, situația nu este mai de acceptat.
Nu putem însă trece cu vederea că se înmulțesc alarmant, în ultimii ani, cazurile de agresiune asupra cadrelor didactice.
Este evident și un efect al denigrării imaginii dascălului în societate, un fenomen pornit de la decidenții politici.
De peste 30 de ani se duce o campanie susținută de toate partidele politice care s-au aflat la putere, prin care imaginea profesorului să fie distrusă.
Pornind de la subfinanțare și de la legi care au redus aproape de zero autoritatea profesorului în fața elevului și a părinților, până la atitudini publice pline de disrepsect față de oamenii de la catedră din partea unor politicieni parveniți, toate au determinat ca adolescenți și tineri needucați să ia în batjocură dascălii.
Un elev needucat nu mai vede profesorul drept un exemplu de succes, un îndrumător, ci o slugă, un “fraier”.
Exemple de success nu mai sunt persoanele cultivate, ci interlopii cuțitarii, ținuți îm brațe de partide, pentru că le sunt folositori la alegeri.
O îndobitocire a populației, la foc continuu!
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!