6.8 C
București
miercuri, 25 decembrie 2024
AcasăInternaționalBerlin Brandenburg: Aeroportul cu o jumătate de milion de greșeli

Berlin Brandenburg: Aeroportul cu o jumătate de milion de greșeli

Apoi, clădirea principală a terminalului intră în vedere – intrarea în declarație cu expansiuni uriașe de sticlă și ieșiri de la o stație de cale ferată de mai jos, care se ridică într-o piazză. Pe o parte se află un hotel luxos.

Ca structură, pare destul de impresionantă.

Până când vă opriți, priviți în jurul vostru și absorbiți tăcerea. Acesta este Berlin Brandenburg sau BER, noul aeroport internațional de ultimă generație construit pentru a conduce reapariția Germaniei ca destinație globală.

Este o structură nouă îndrăzneață, costă miliarde și trebuia să fie finalizată în 2012.

Dar nu s-a deschis niciodată.

BER a devenit pentru Germania nu o sursă nouă de mândrie, ci un simbol al catastrofei inginerești. Este ceea ce expertul în domeniul infrastructurii globale, Bent Flyvbjerg, numește o „traumă națională” și o modalitate ideală de a „învăța cum să nu facă lucrurile”.

Nici un călător nu a ieșit vreodată din gara, care în prezent rulează doar un „tren fantomă” pe zi, pentru a menține aerul în mișcare.

Nimeni nu a stat la hotelul luxos al aeroportului, care are un personal de schelet care șterge praful camerelor și întoarce robinetele pentru a menține alimentarea cu apă în mișcare.

Intrați în clădirea mare a terminalului și observi atmosfera infricosatoare.

Caruselurile imense de bagaje sunt date în rotația lor zilnică pentru ca să nu se blocheze.

Există mai multe dintre ele, concepute pentru a procesa sosiri constante.

 Nu au procesat niciodată un singur bucată de bagaj.

Panourile arată că zborurile sosesc și pleacă. Dar utilizează date din alte aeroporturi.

Compania care administrează aeroportul promite că va deschide clădirea anul viitor, ceea ce ar fi o întârziere de cel puțin opt ani, precum și miliarde peste buget.

Deci, ce sa întâmplat în Germania, una dintre liderii mondiali în eficiență și inginerie?

După o primă amânare, aeroportul a fost stabilit pentru o mare deschidere în 2012. Mulți implicați în construcții începuseră să avertizeze asupra problemelor fundamentale. Dar politicienii iresponsabili, fixați în visele lor de o petrecere plină de farmec, care ar anunța noua legătură a Berlinului cu lumea, au ignorat veștile rele.

 

Deodată, a apărut amploarea uimitoare a problemelor noului aeroport.

Noul șef al construcțiilor, Hartmut Mehdorn, a făcut o listă cu toate greșelile și eșecurile clădirii

„De la cele mici, cum ar fi becurile greșite; la cele mari, precum toate cablurile, sunt instalate greșit”, spune el.

Numărul final a fost de 550.000 – mai mult de o jumătate de milion de probleme de rezolvat.

Ceea ce ați putea numi cablare haotică a fost blestemul acestui proiect – și încă se încurcă peste întreaga întreprindere.

Ei au trebuit să introducă „multe sute de kilometri de cabluri noi”, spune Dorn, pentru a înlocui ceea ce a fost inițial instalat.

Și costurile au crescut tot timpul, milioane de oameni plătiți în fiecare lună pentru a intreține clădirea.

Au existat unii care au crezut  că ar fi mai bine să abandoneze noul aeroport cu totul și să înceapă din nou de la zero.

Domnul Delius a fost unul. Dar sa răzgândit. „Nu este un punct de întoarcere”, spune el. „Este vorba de bani publici. Dacă o cheltuiți, trebuie să scoateți ceva din ea”.

Deci, aeroportul care nu a sosit, a trecut, din punct de vedere financiar, punctul de refuz.

Compania de administrare spune că costul total al proiectului va fi de 6 miliarde de euro – dacă se va deschide în viitorul apropiat – de la o prognoză inițială de aproximativ 2 miliarde de euro.

Suma finală va fi plătită în cea mai mare parte de contribuabili germani, care au venit să vadă întreaga saagă cu emoții variind de la furie până la plictiseală până la un umor foarte negru

Și unii chiar au transformat acest umor negru într-o oportunitate de afaceri. Philipp Messinger și Bastian Ignaszewski au inventat un joc bazat pe dezastrul aeroportului din Berlin. Obiectul principal al jocului este de a pierde cât mai mulți bani publici.

„În prezent se fac tentative intense”, spune dl Dorn, „pentru a se asigura că toate permisele oficiale sunt obținute înainte de deschiderea planificată, în octombrie 2020.”

Și speră că dacă se va deschide în cele din urmă, istoria lui traumatică va dispărea rapid din memorie.

Cele mai citite

Premierul kosovar Albin Kurti atacă principalul partid politic al sârbilor din Kosovo, Lista Sârbă

Premierul kosovar Albin Kurti a criticat marţi principalul partid politic al sârbilor din Kosovo, Lista Sârbă, acuzându-l că este condus de Belgrad, într-un moment...

S.O.S. a sesizat CCR în privința expirării mandatului lui Klaus Iohannis

Partidul S.O.S. România a sesizat Curtea Constituţională în privinţa expirării mandatului preşedintelui Klaus Iohannis. „În temeiul art. 146 litera lit. g) din Constituţie, vă solicităm...

Majestatea Sa Margareta Custodele Coroanei Române: Societatea civilă românească a dovedit forță și curaj

Anul 2024 ne-a adus multe motive de îngrijorare, la noi și în întreaga lume. Dar am încredere în națiunea noastră și în puterea ei...
Ultima oră
Pe aceeași temă