Copiii au dormit pe podeaua aeroportului Heathrow, iar haosul de pe aeroport se va agrava, deoarece EasyJet a renunțat la zboruri, potrivit The Sun.
Peste 15.000 de pasageri au fost lăsați în voia sorții, după ce cel mai aglomerat aeroport din Marea Britanie a anulat zece la sută din cursele sale aeriene.
Și mulți pasageri au pierdut zborurile de legătură din cauza întârzierilor uriașe.
Un călător a scris: „Femei și copii dorm acum pe jos în Heathrow. Zborul Eitihad a întârziat cu patru ore în Abu Dhabi și a aterizat acum mai bine de două ore și încă nu avem bagaje. Este nevoie de o comunicare mai bună. Acest lucru ar fi putut fi evitat pentru o mulțime de familii și persoane. Situație îngrozitoare, nici măcar apă.”
Un alt bărbat, pe nume Stephen, a declarat că partenera sa și cei doi copii autiști sunt blocați fără niciun ajutor din partea companiei aeriene, după ce zborul lor a întârziat și au pierdut legătura.
El a scris: „Copii obosiți, speriați, înfometați. Amândoi în scutece și li s-a spus să își găsească propriul hotel la ora 1 dimineața. Ajutor.”
Un alt pasager nemulțumit a scris online: „Zborul spre Melbourne a întârziat, iar Heathrow este foarte agitat.”
Acest probleme au apărut după ce EasyJet a anunțat că a renunțat la 7% din cele 160.000 de zboruri pe care se aștepta să le efectueze între iulie și septembrie.
Compania aeriană bugetară a anunțat că „consolidează în mod proactiv un număr de zboruri pe aeroporturile afectate”.
Rory Boland, editor al revistei de consum Which? Travel, a declarat: „EasyJet a provocat haos și suferință pentru pasageri timp de mai multe săptămâni, cu un flux constant de anulări de ultim moment. Deși reducerea numărului de zboruri pe care le operează ar putea fi cea mai rezonabilă opțiune pentru a oferi un serviciu mai fiabil în timpul verii, aceasta îi induce din nou pe pasageri în panică, așteptând să afle dacă zborul sau vacanța lor va fi anulată sau întârziată. Vacanța de vară este foarte aproape, așa că easyJet trebuie să ofere imediat claritate cu privire la zborurile care vor fi reduse. În mod crucial, trebuie să înceapă să respecte regulile și să își redirecționeze clienții, inclusiv către zboruri cu alți transportatori.”
Sute de valize s-au făcut buluc pe aeroportul Heathrow, iar pasagerilor li s-a spus că s-ar putea să nu-și primească bagajele înapoi timp de două zile.
O mare de bagaje s-a împrăștiat pe podeaua aeroportului, în Terminalul 2, după ce centurile de bagaje s-au rupt, lăsând pasagerii blocați fără lucrurile lor.
Mai mulți oameni catalogat acest carnagiu „un adevărat dezastru”, un „coșmar” și un „spectacol de rahat”, în timp ce un reporter Sky News a declarat că „nu a mai văzut niciodată așa ceva”.
Anulările vor afecta aproximativ 90 de zboruri de la Terminalul 2 și Terminalul 3 de la Heathrow, relatează The Independent.
Atât Virgin Atlantic, cât și British Airways au fost afectate, cu rute care includ New York și Los Angeles, precum și rute pe distanțe scurte către Franța.
Alte zboruri afectate includ:
Aegean către Atena
Aer Lingus către Dublin
Air Canada către Toronto
Air France către Paris
Eurowings către Köln
ITA către Roma
KLM către Amsterdam
Lufthansa la Frankfurt
SAS la Copenhaga
Swiss la Zurich
TAP la Lisabona
Această decizie vine după ce Aeroportul Gatwick și-a redus zborurile zilnice, afectând 4.000 de rute.
Urmărește România Liberă pe Twitter, Facebook și Google News!