Un mecanic de tren din Japonia a fost amendat cu 56 de yeni (2,12 lei) deoarece a provocat o întârziere a sistemului național de căi ferate de 1 minut. Bărbatul și-a dat în judecată angajatorul.
Operatorul feroviar JR West a amendat un mecanic de tren din Japonia deoarece ar fi confundat trenul pe care trebuia să îl ia. Eroare a dus la o întârziere a trenului de 1 minut, fapt ce l-a costat 56 de yeni. Compania a susținut că mecanicul nu a lucrat în acel minut și a aplicat principiul „fără muncă, fără plată”, potrivt BBC.
Mecanicul de tren cere 2,2 milioane de yeni daune morale
Mecanicul de tren cere în instanță daune morale de 2,2 milioane de yeni (19.407 dolari) pentru stresul la care a fost supus. Site-ul japonez de știri Soranews24 a susținut că bărbatul trebuia să conducă un tren fără pasageri către stația Okayama, însă a greșit peronul.
Acesta și-a dat seama de greșeală și s-a grăbit să meargă către peronul corect, dar transferul mecanicilor fusese deja întârziat cu două minute. Inițial JR West l-a amendat pe angajat cu suma de 85 de yeni (3,21 lei), însă a redus amenda la 56 de yeni (2,12 lei) după ce mecanicul a atacat decizia.
Chiar și așa, angajatul nu a acceptat amenda căci a susținut că întârzierea nu a fost valabilă pentru pasageri, conducând un tren gol. Compania a explicat că a aplicat același principiu pentru toți angajații care întârzie sau lipsesc nemotivat.
Sistemul feroviar din Japonia este cunoscut în lume pentru punctualitatea sa. În 2017, o companie feroviară și-a cerut scuze pasagerilor pentru un tren care a plecat cu 20 de secunde mai devreme din stație. De asemenea, în cazul în care un tren are o întârziere mai mare de 5 minute, pasagerii primesc un certificat prin care își scuză întârzierea la locul de muncă.