1 C
București
luni, 18 noiembrie 2024
AcasăSpecialRadiografia turismului românesc la începutul anului 2015: Cum a pierdut România 50...

Radiografia turismului românesc la începutul anului 2015: Cum a pierdut România 50 milioane de euro din lipsa voucherelor de vacanță

Cea de-a 33-a ediție a Târgului de Turism din România începe joi, la Romexpo. La conferința de presă în cadrul căreia a fost anunțată deschiderea târgului, șefii patronatelor de turism au anunțat pierderi mari cauzate de lipsa tichetelor și voucherelor de vacanțe. Cu aceeași ocazie, autoritățile din turism au semnalat neglijența Autorității Naționale pentru Turism (ANT) în cheltuirea banilor publici, au discutat potențialul turistic al României și au anunțat un plan de vacanță în București.

Pierderi cauzate de lipsa tichetelor și a voucherelor de vacanțe

Turismul românesc a avut pierderi de 50 de milioane de euro în ultimul an, din cauza neintrării în vigoare a unui act normativ care trebuia sムînlocuiască tichetele de vacanță cu vouchere pentru bugetari. Șefii patronatelor de turism au atras atenția că românii nu pot beneficia în prezent de niciuna dintre cele două variante de reducere a plăților pentru vacanțe.

„Am avut pierderi de aproape 50 de milioane de euro, pentru că nu s-a aplicat de la 1 ianuarie actul normativ în urma căruia tichetele de vacanță se înlocuiau cu voucherele de vacanță. În acest moment piața este liberă, pentru că nu se dau nici tichete, nici vouchere”, a explicat vicepreședintele Federației Patronatelor din Turismul Românesc, Dragoș Răducan, marți, într-o conferință de presă prin care a fost anunțată deschiderea Târgului de Turism din România.

Citește și: Șefii patronatelor de turism acuză ANT de neglijență

Vicepreședintele federației a spus că a înaintat trei solicitări către Ministerul Transportului referitoare la rezolvarea acestei probleme, dar nu a primit răspuns.

În vara anului 2014, parlamentarii au înlocuit tichetele de vacanță, de care beneficiau salariații cu contracte individuale de muncă, cu vouchere de vacanță, conform avocatnet.ro. Voucherele urmau să fie emise online din 1 ianuarie, iar costul lor urma să fie suportat de angajatori.

Autoritatea Națională pentru Turism, neglijentă în cheltuirea banilor publici

În cadrul aceleiași conferințe, directorul general al Romexpo, Cătălin Trifu, a arătat că Autoritatea Națională pentru Turism (ANT) a discutat închirierea unui stand la târgul de turism care se va desfășura în perioada 12-15 martie, dar încă nu a plătit spațiul și nu este sigură de participare.

„Închirierea unei mese pentru patru zile costă 100 de euro, iar închirierea uneia dintre alveolele mai mici costă 200 de euro. Se face și un discount de 10% dacă se închiriază din timp”, a spus Trifu.

Liderii patronatelor din turism au fost de părere că atitudinea ANT demonstrează neglijență în raport cu cheltuirea banilor publici. Aceștia au spus că  autoritatea pentru turism a mai închiriat standuri cu una sau două zile înainte la târguri din străinătate la care a participat România.

„Autoritatea pentru Turism nu este în stare să-și comande standul cu 48 de ore înainte. Nu e lipsă de bani, e lipsă de creier. Nu suntem în stare sムavem o strategie coerentă pentru târgurile externe”, a spus vicepreședintele Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT), Alin Burcea.

Vicepreședintele ANAT a mai spus că acum se lucrează haotic și că ar trebui să se construiască o strategie națională pentru turism.

Plan de turism FPTR pentru București

În ciuda lacunelor semnalate de ANAT, Federația Patronatelor din Turism a dezvoltat un plan turistic împreună cu studenții facultăților de profil din Capitală. Ei au gândit un weekend în București, care să coste în jur de 200 de euro și care să urmărească circuite interesante.

Aceste circuite se vor concentra în jurul obiectivelor evreiești, al celor legate de totalitarismul din istoria țării sau de tema „Micul Paris”.

Vicepreședintele ANAT a comentat că, deși România are potențial turistic, nu este bine valorificată.

„România e un produs turistic bun, dar nu e bine prezentat. Sunt multe teme cu care putem ieși pe nișă. România trebuie să iasă pe natură, turism verde, Delta Dunării, satele transilvănene. O altă temă bună este Dracula, pentru că are garanția unicității”, a spus Alin Burcea.

Citește și: Reduceri pentru vacanțe la Târgul de Turism al României din acest an

De asemenea, reprezentantul ANAT a spus că este important să se investească în turismul din regiuni, pentru că oamenii sunt interesați mai întâi de țară, apoi de regiunea turistică și în cele din urmă, de hotel.

Preferințele românilor în materie de vacanțe

Totodată, vicepreședintele ANAT a observat că românii nu mai preferă vacanțele lungi, pentru perioade de până la două săptămâni, ci pe cele mai scurte și mai dese.

„Românii își iau vacanțe mai multe și mai scurte, de patru sau cinci zile”, a spus Burcea.

La Târgul de Turism al României, hotelierii și agențiile de turism au anunțat reduceri între 10% și 30% pentru pachetele vândute în anul 2015. Târgul  începe în 12 martie și se încheie în 15 martie, la complexul expozițional Romexpo. La eveniment participă 260 de firme expozante, dintre care o treime este din străinătate.

Cele mai citite

Atac virulent la adresa României! Un istoric kosovar lansează acuzații grave și jigniri fără precedent

Într-un editorial publicat pe site-ul kosovar Bota Sot, Enver Bytyci, istoric și profesor la Universitatea „Aleksander Moisiu” din Durres, Albania, a lansat o serie...

Cel mai mare operator nuclear din lume, pregătit să revoluționeze piața energetică românească

EDF Trading intră pe piața de energie din România, înainte de liberalizarea din 2025 Divizia de trading a gigantului francez de stat Électricité de France,...

Premierul Marcel Ciolacu a discutat cu președintele Parlamentului European, Roberta Metsola, despre o agendă europeană „ambițioasă”

Prim-ministrul Marcel Ciolacu a transmis, luni, în cadrul întrevederii pe care a avut-o cu preşedintele Parlamentului European, Roberta Metsola, cu prilejul vizitei efectuate la...
Ultima oră
Pe aceeași temă