Pilotul specializat în competiţiile de viteză în coastă s-a impus pentru a doua oară consecutiv şi a treia oară în ultimii patru ani la nivel naţional.
Ce începe prost nu se termină întotdeauna la fel de prost, iar performanţa pilotului de curse din Mangalia, Emil Ghinea, vine ca o confirmare că legile lui Murphy nu sunt mereu respectate. După un start semicatastrofal de sezon şi în ciuda unor îndoieli legate de capacitatea de a se acomoda într-un singur sezon cu o maşină nouă, dublul campion naţional s-a pus pe muncă şi a revenit în timp-record în fruntea clasamentului Grupei H3 din cadrul Campionatului Naţional de Viteză în Coastă. Sâmbătă, după ce a luat trei puncte bonus la Câmpulung, a devenit şi matematic campion cu un concurs şi jumătate rămase de disputat, duminică el reuşind o demonstraţie de forţă la volanul unui bolid care nu ascultă pe nimeni când vine vorba de asfalt ud. A terminat al doilea la general, înregistrând primul „eşec“ după trei trofee cucerite la rând (Sinaia, Teliu, Straja), numai că prestaţia din etapa disputată pe ploaie a închis gura tuturor contestatarilor care mai aveau ceva de spus în dezbaterea legată de cel mai bun pilot al Grupei H3.
Un sezon cu bune și cu rele
„Pentru mine a fost un sezon cu bune şi cu rele, un sezon pe care l-am început foarte prost şi l-am terminat în triumf. Nu pot să fiu nemulţumit după ce am luat titlul naţional, dar zic că se poate şi mai bine, iar la anul ne vom bate nu doar să luăm un nou trofeu la grupa noastră de bază, ci şi pentru puncte şi locuri fruntaşe în cadrul altor grupe. A fost greu la început, şi nu ascund asta, schimbarea maşinii fiind marea încercare pe care a trebuit s-o trecem cu toţii, eu şi mecanicii. Când însă am ajuns cu setările unde ne doream, nu ne-a mai oprit nimeni, iar titlul îl dedic echipei mele, familiei, autorităţilor care m-au sprijinit în acest an şi tuturor partenerilor mei, pentru că practic un sport spectaculos, dar extrem de scump, şi fără ei nu aş fi ajuns, probabil, aici”, ne-a spus ieri de-acum triplul campion naţional.
Acesta a recunoscut franc că nici el şi nici echipa sa nu-şi puseseră prea multe speranţe în realizarea „dublei“, dar cu fiecare cursă care a trecut a crescut şi încrederea, iar prestaţia de la Câmpulung Muscel a fost o confirmare a faptului că victoria este una pe deplin meritată.
„Suntem din ce în ce mai buni“
„Eu nu sunt genul care să declar că mă aşteptam să câştig uşor şi vă spun sincer că la început de an ne-am gândit cu toţii că avem un sezon de sacrificiu, în care nu ne vom bucura prea des şi în care ne vom mulţumi cu o victorie, poate două, dar fără mari speranţe la titlu. După ce am dat de cap maşinii, am demonstrat la fiecare concurs că suntem din ce în ce mai buni, iar felul în care am rulat pe ploaie în ultima etapă, cred eu, a confirmat faptul că suntem cei mai buni din ţară. Poate de aceea este şi bucuria mai mare, pentru că am realizat într-un singur an ce ne propusesem să facem în doi, adică un nou titlu naţional”, a completat campionul, care mai are în palmares şi un loc 2 la nivel naţional.
Planuri. Ce își propune pentru anul viitor
Pentru anul viitor însă, lucrurile par mult mai măreţe. Cu o maşină deja setată corespunzător, Emil Ghinea îşi propune să cucerească noi culmi în cadrul Grupei H, chiar dacă ştie că depinde de capacitatea sponsorilor de a-i acoperi cheltuielile pentru întreg anul. Până atunci însă, el va merge la Râşnov, pe 11 octombrie, pentru că aşa stă bine unui campion, chiar dacă şi printr-o neprezentare tot ar primi trofeul suprem. Nu va forţa însă, aşa cum n-a forţat nici în week-end-ul trecut, pentru că va avea parte de un concurs relaxat, şi indiferent de rezultat va rămâne Emil Ghinea, campionul prea puţin cunoscut din Mangalia.